اینترنت و شبکه

باندپهن

رگولاتوری

April 10, 2015
22:59 جمعه، 21ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68799

رئیس سازمان IT ایران: امسال به IPv6 کوچ می‌کنیم

jahangard1.jpg

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات و سامانه‌های متن باز و مهاجرت به IPv۶ از جمله برنامه‌های این سازمان در سال جدید است.

 
نصرالله جهانگرد در همایش سیاست‌ها، برنامه‌ها و انتظارات از بخش فاوا که به عنوان مجری توانا به مدیریت همایش نیز پرداخت، فعالیت‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران را در چند بخش برشمرد و گفت: ارتقای خدمات الکترونیکی، حمایت و باروری خلاقیت‌ها، توسعه کسب‌وکارها و افزایش امنیت سرفصل برنامه‌های این سازمان خواهد بود.
 
وی در ارتباط با برنامه‌های زیرمجموعه این سرفصل‌ها نیز گفت: توسعه کمی و کیفی شبکه ملی اطلاعات، تولید محتوای بومی، ارتقای خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌ای، دولت همراه، خدمات ابری، دسترسی آزاد به اطلاعات و سامانه‌های متن باز و مهاجرت به IPv6 از جمله برنامه‌های سازمان فناوری اطلاعات در سال جدید است.
 
معاون وزیر ارتباطات به مدیریت هویت و اطلاعات شهروندی و تدوین استانداردهای امنیت و تبادل اطلاعات اشاره و از جمله برنامه‌های توسعه کسب‌و‌کار بازار به تسهیل ورود و خروج شرکت‌های نوآور در بازار و تسهیل و ارائه خدمات پایه نرم‌افزاری ابری برای شرکت‌های نوپا یاد کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.