رگولاتوری

April 10, 2015
23:06 جمعه، 21ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68802

وزیر ارتباطات: شرکت‌های بزرگ IT باید از دانشگاه‌ها حمایت کنند

vaezi5.jpg

وزیر ارتباطات گفت: در دنیا هم روال به این شکل است که به عنوان مثال شرکت‌های بزرگ دانشگاه‌های مختلفی را تحت حمایت می‌گیرند و از فعالیت‌های دانشگاهی بهره می‌برند.

محمود واعظی در همایش سیاست‌ها، برنامه‌ها و انتظارات از بخش فاوا که روز گذشته در وزارت ارتباطات برگزار شد و معاونان وی، مدیران اپراتورهای بخش خصوصی عرصه ICT و برخی چهره‌های دانشگاهی حضور داشتند، اظهار داشت: کمیته‌ای مسئول پیگیری پیشنهادات ارائه شده در این همایش می‌گذارم تا ظرف سه، چهار ماه آینده راهکارهای عملیاتی مربوط به موارد قابل اجرا را ارائه کنند.
 
وی با بیان اینکه تمامی فعالان بخش خصوصی از دولت انتظار دارند رعایت حال آنها را بکند اما خود آنها مراعات حال هم را ندارند، گفت: سوالی دارم و آن اینکه اکنون تمام اپراتورهای موبایل خصوصی هستند اما آیا این بخش از تجهیزات داخلی استفاده می‌کند یا اقلام مورد نیاز خود را از چین می‌خرد؟
او با تأکید بر اینکه تمامی امور نباید به دولت محول شود، تصریح کرد: در دنیا هم روال به این شکل است و به عنوان مثال شرکت‌های بزرگ دانشگاه‌های مختلفی را تحت حمایت می‌گیرند و از فعالیت‌های دانشگاهی بهره می‌برند.
 
واعظی ابراز کرد: امروز در صحبت‌های مدیران و مسوولان مختلف نکات مختلفی مطرح شد و حتی عده‌ای اینگونه مطرح کردند که دولت‌های قبلی هم وعده‌هایی از جنس صحبت‌های ما زیاد مطرح کرده‌اند اما ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: تاکنون هم اینگونه بوده است به عنوان مثال شما در زمینه پهنای باند اگر وضعیت فعلی را با وضعیتی که در ابتدای دولت وجود داشت بررسی کنید متوجه می‌شوید که وعده‌های ما عملیاتی شده است.
وزیر ICT با اشاره به اینکه ایران بازاری است که همه نوع جنسی در آن خریدار دارد، گفت: باور ما این است که در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات همچون سایر حوزه‌ها می‌توانیم آمار و ارقام را تا سه برابر افزایش دهیم بنابراین فعالیت هیچ فردی در این فضا جای دیگران را تنگ نخواهد کرد.
 
وی همچنین اشاره‌ای به نیروی متخصص این حوزه داشت و اذعان کرد: تا زمانیکه نیروی انسانی مناسب در دانشگاه‌های ما تربیت نشود شرایط بهبود قابل توجهی پیدا نخواهد کرد از سوی دیگر اگر نیروی انسانی متخصص دانشگاهی زمینه مناسبی برای فعالیت نداشته باشد در کشور نخواهد ماند به همین دلیل لازم است از نظر فنی و مالی بسترهای مناسب برای تامین رضایت این افراد فراهم شود.
واعظی ادامه داد: اینکه چگونه سرمایه‌گذاری شود و جوان‌ها ترغیب شوند از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنند، موضوع مهمی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.