رگولاتوری

April 12, 2015
9:56 یکشنبه، 23ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68873

توصیه وزیر ICT برای استفاده از زنان در پستهای مدیریتی

توصیه وزارت ارتباطات این است که در شرایط مساوی بین زنان و مردان در پست‌های مدیریتی از زنان استفاده شود، گفت: زنان معمولا مسوولیت‌پذیری بیشتری نسبت به مردان دارند.
 
محمود واعظی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در مراسمی که در وزارت ارتباطات به مناسبت بزرگداشت روز زن برگزار شده بود، با اشاره به این‌که در وزارت ارتباطات تلاش می‌شود که تبعیض بین زن و مرد به حداقل برسد، اظهار کرد: من اعتقاد ندارم که در جامعه ما تبعیضی بین زن و مرد نیست، بلکه باید تلاش کنیم این تبعیض کاسته شود.
 
وی خاطر‌ نشان کرد: زنان نیز لازم است خودشان را بیشتر باور کنند در حالی که نزدیک به 27 درصد کارمندان وزارت ارتباطات را زنان تشکیل می‌دهند در جلسات کمتر پیش می‌آید که بیشتر از 10 درصد شرکت‌کنندگان زن باشند.
 
او با تاکید بر این‌که زنان کارمند وزارت ارتباطات باید مسوولیت‌ها و سیاست‌های این وزارتخانه را دنبال کنند، عنوان کرد: در مقابل ما نیز قول می‌دهیم از تخصص و توانمندی‌های آنان بیشتر استفاده کنیم.
 
وی همچنین با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زنان در عرصه‌های اجتماعی و علمی گفت: امروز شاهد این هستیم که تعداد دختران در دانشگاه‌ها بیشتر از پسران است و بنابراین لازم است زمینه‌ها و بستر‌های حضور و استفاده آنها را در جامعه افزایش دهیم.
 
واعظی همچنین با اشاره به این‌که صحبت‌کردن و سخنرانی در روز زن کار دشواری است، گفت: چون اساسا صحبت‌کردن با خانم‌ها کار سختی است و این‌که گفته می‌شود تبعیض وجود دارد بیشتر شاهد این هستیم که تبعیض در خانه‌ها به نفع دختران و خانم‌ها است.
 
وی افزود: کمتر پیش می‌آید که وزارت ارتباطات برای روز پدر چنین برنامه‌ای را تدارک ببیند و علاوه بر آن معمولا هدیه زنان در این روز طلاست اما برای پدران جوراب خریداری می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.