رگولاتوری

April 12, 2015
12:22 یکشنبه، 23ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68885

تغییر رفتار مشترکان درآمد مخابرات را کاهش داد

معاون رگولاتوری گفت: با توجه به تعرفه بسیار پایین، احتمال تغییر تعرفه مکالمات ثابت داخل استانی و آبونمان وجود دارد، همچنین احتمال تغییر تعرفه ثابت به سمت موبایل و ثابت بین استانی بعید است.
 
صادق عباسی شاهکوه درباره تغییرات احتمالی تعرفه‌های مخابراتی در سال 94، افزود: تعرفه تلفن همراه اصلا کشش تغییر ندارد و فقط تغییر تعرفه مکالمات تلفن ثابت مطرح است.
معاون بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:‌ تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت نیز به صورت یکنواخت نخواهد بود و تعرفه‌ها در تمام بخش‌ها افزایش نخواهد یافت. بلکه نقاط ضعفی در تعرفه فعلی همکدی وجود دارد که این نقایص اصلاح می‌شود.
وی تصریح کرد: به این ترتیب هم‌اکنون تعرفه مکالمات ثابت داخل استانی (30 ریال به ازای هر دقیقه) بسیار پایین است و احتمال تغییر در بخش داخل استانی و آبونمان وجود دارد. همچنین احتمال تغییر تعرفه ثابت به سمت موبایل و ثابت بین استانی بعید است.
معاون بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره علت اصلاح تعرفه‌های ثابت، گفت: تغییراتی در رفتار مشترکان و در نتیجه درآمد مخابرات حاصل شده است که قطعا با کاهش درآمد مخابرات در بخش‌هایی همراه بوده است، اما تمام کاهش درآمد مخابرات به دلیل تعرفه نیست که با افزایش تعرفه حل شود.
وی توضیح داد: برای مثال هم‌اکنون مکالمه موبایل به موبایل افزایش یافته و میزان مکالمات از طریق تلفن ثابت کم شده است. سهمی از مکالمات نیز به نرم‌افزارهایی مانند وایبر منتقل شده است و هم‌کد سازی داخل استانی نیز بر درآمد تاثیر گذار بوده است.
وی ادامه داد: قرار بود در سال 93 با تغییر تعرفه تلفن ثابت از طریق هم‌کدسازی داخل استانی و افزایش آبونمان، درآمد مجموع مخابرات 7 تا 10 درصد افزایش یابد اما این افزایش حاصل نشده است؛ علاوه بر این حتی مخابرات ادعا می‌کند تا 10 درصد کاهش درآمد داشته است که البته این کاهش درآمد را نمی‌توانیم تایید کنیم و ادعای مطرح شده از سوی مخابرات است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.