اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 13, 2015
18:00 دوشنبه، 24ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68928

مدیرعامل همراه اول مدعی شد این اپراتور در 21 شهر LTE دارد!

 
مدیر عامل ارتباطات سیار در گفتگو با دیجیاتو: LTE همراه اول در ۲۱ شهر راه اندازی شده
سال گذشته، اخبار ضد و نقیضی از زمان ارائه شبکه نسل چهارم موبایل توسط همراه اول منتشر شد، که در آخرین اظهار نظر مدیرعامل این شرکت از راه اندازی LTE قبل از شروع سال ۹۴ خبر داد.
 
اما از آن زمان به بعد در رابطه با موضوع راه اندازی ۴G و شایعات موجود، اخبار و اطلاعات رسمی از سوی اپراتور اول تلفن همراه منتشر نگردید. با توجه به انتظار مشترکان این شرکت برای ارائه نسل چهارم موبایل و سوال هایی که در این مورد برای کاربران پیش آمده بود، موضوع را از مدیر عامل این شرکت پیگیری نمودیم.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در رابطه با زمان راه اندازی ۴G به دیجیاتو گفت: LTE همراه اول در ۲۱ شهر به صورت Hotspot در بخش های پر مصرف راه اندازی شده اما تمرکز ما روی توسعه و راه اندازی ۳G است.
 
وحید صدوقی در مورد تمرکز این اپراتور روی نسل سوم تلفن همراه، اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد تلفن های هوشمند مشترکان ما از ۳G پشتیبانی می کنند و کمتر از ۱۰ درصد آنها قابلیت پشتیبانی از فناوری ۴G را دارند، به همین خاطر پوشش نسل سوم در اولویت همراه اول قرار گرفت.
 
وی به این سوال که «سیم کارت های Usim همراه اول چه زمانی ارائه خواهند شد؟» پاسخ داد: این سیم کارت ها هم اکنون در دفاتر خدماتی ما موجود هستند و مشترکان می توانند از طریق این دفاتر Usim همراه اول را تهیه نمایند و از شبکه ۴G استفاده کنند.
 
مدیر عامل همراه اول در مورد عدم اطلاع رسانی ارائه شبکه ۴G و Usim گفت: به زودی اطلاع رسانی و تبلیغات این موضوع نیز در رسانه ها آغاز می گردد.
 
بنا بر اطلاعات موجود در سایت همراه اول و تست هایی که گرفته شده، مشاهده کردیم شبکه نسل سوم تلفن همراه تنها برای خریداران بسته های اینترنت هراه اول، فعال می شود. پیرامون این موضوع وحید صدوقی به دیجیاتو توضیح داد: با توجه به اینکه سرعت ۳G نسبت به نسل قبلی بیشتر است و اگر مشترکان به صورت آزاد از آن استفاده کنند باید هزینه زیادی را پرداخت نمایند، امکانی را فعال کردیم که فقط خریداران بسته بتوانند از این شبکه بهره ببرند.
 
او ادامه داد: البته این امکان را پس از تبلیغات در سراسر کشور و مطلع شدن مشترکان از میزان ترافیک مصرفی، غیر فعال کردیم و فقط شهر تهران بدین صورت باقی ماند، که بعد از عید نوروز، این امکان در پایتخت نیز غیر فعال شد.
 
پیش از این و در نیمه بهمن 1393 هم مدیرعامل همراه اول که حدود ۴۵ روز پیش از آن، از راه اندازی شبکه نسل چهارم موبایل پس از تکمیل نسل سوم خبر داده بود،  گفته خود را تغییر داده بود و اعلام کرده بود تا پایان سال در اکثر شهرهای بزرگ کشور شبکه ۴G را راه اندازی می کنیم.
 
آذرماه 93 صدوقی طی مصاحبه ای با رسانه ها گفته بود "نصب سایت های ۴G همزمان با ۳G در ۱۵ شهر آغاز شده اما شبکه نسل چهارم پس از اجرای کامل نسل سوم راه اندازی خواهد شد و اولویت همراه اول راه اندازی ۳G است. با توجه به ۶۰ میلیون مشترک این اپراتور و انتقال ترافیک تماس و اینترنت از ۲G به نسل سوم باید به کاربران آموزش های لازم برای استفاده صحیح از این فناوری ارائه گردد". 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.