سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 14, 2015
9:34 سه شنبه، 25ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68939

گرین فن‌های جدیدش را به بازار فرستاد

شرکت سیاره سبز، سری جدید فن‌های PWM خود را در ابعاد 120 و 140 میلی‌متر به بازارعرضه کرده است.
 
از ویژگی‌های مهم فن‌های جدید گرین که در مدل‌های GF120W-PWM و GF140W-PWM به بازارعرضه شده، می‌توان به بهره‌مندی از قابلیت PWM اشاره کرد که به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون هزینه اضافی، میزان دور فن سیستم خود را  متناسب با حرارت قطعات داخل کیس تنظیم کند. 
فن‌های جدید گرین قابلیت نصب روی انواع کیس‌های کامپیوتری را دارند و علاوه برآن به دلیل قابلیت PWM می‌توان از این فن‌ها روی خنک کننده‌های پردازنده نیز استفاده کرد.
سرواژه PWM بر گرفته از عبارت Pulse Width Modulation است که به معنای مدولاسیون عرض پالس است. پالس یک موج مربعی شکل است که در فرکانس‌های مختلفی ایجاد می‌شود.این موج در نصف دوره تناوب خود مقدار صفر و در مابقی آن مقدار ماکزیمم دارد. در روش PWM تغییر پهنای پالس وظیفه تغییر دور فن را به عهده دارد. از مزایای PWM در کنترل چرخش فن، می‌توان به افزایش بازدهی، پایداری بیشتر، کاهش صدا و بالارفتن دقت واکنش فن نسبت به دریافت دستور اشاره کرد.
همچنین بهره‌مندی از قابلیت PWM در کنترل سرعت چرخش فن که به کامپیوتر شما اجازه خواهد داد تا میزان دور فن را متناسب با حرارت خود تنظیم کند، طراحی داسی شکل پره‌ها برای افزایش حجم هوادهی و کاهش نویز ناشی از عبور هوا، بهره‌مندی از دامنه باز در سرعت چرخش از 400 الی 1500 دور در دقیقه و بهره‌مندی از نور LED  سفید رنگ و پره‌های شفاف با روکش سمباده‌ای برای پخش نور سفید روی پره‌ها و افزایش زیبایی فن از ویژگی‌های مثبت PWM است.
این فن‌ها دارای عمر مفید 50 هزار ساعت در شرایط استاندارد کاری بوده و با گارانتی یک‌ساله تعویض شرکت گرین به بازار  عرضه شده‌اند.
علاوه بر این محصول، گرین فن کوگار خود را با نام CF-D12HB-W به بازار فرستاده است.
این فن دارای ابعاد 120 میلی‌متر است و از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به طراحی دو لبه پره‌ها برای افزایش حجم عبوری هوا و کاهش صدا در کنار بهره‌مندی از تکنولوزی هسته هیدرولیکی برای افزایش طول عمر و پایداری بیشتر اشاره کرد. همچنین به دلیل استفاده از چهار White LED در فن کوگار CF-D12HB-W نور سفید یکنواختی روی پره‌ها ایجاد می شود تا به کیس و یا سیستم‌های خنک‌کننده جذابیت را در کنار کارایی ارایه کنند. فن کوگار CF-D12HB-W قابلیت نصب روی انواع کیس‌های کامپیوتری را دارد.
این فن دارای عمر مفید 100 هزار ساعت در شرایط استاندارد کاری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.