تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

April 14, 2015
11:56 سه شنبه، 25ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68958

موجودی اپل‌واچ 6 ساعته تمام شد!

اپل‌واچ کالایی کاملا متفاوت از دیگر محصولات شرکت اپل است و برای اینکه به موفقیت دست یابد باید تمامی نیازهای کاربران از جمله مفید و لوکس بودن را برآورده کند. به همین منظور اپل تصمیم گرفته در فروشگاه‌هایی که بیشترین آمار فروش آیفون، آی‌مک، مک بوک و آیپد را رقم زده‌اند، اپل‌واچ را به نمایش بگذارد.
 
برخلاف پیش‌بینی‌ها که گفته می‌‌شد ساعت‌های اپل قیمت گرانی دارند، اما ظاهرا بسیار مورد استقبال قرار گرفته و موجودی اپل واچ تنها در طول ۶ ساعت به طور کامل به پایان رسیده است. این موضوع نشان دهنده علاقه شدید کاربران به خرید این محصول است. اولین مدلی که موجودی آن پایان یافت، اپل واچ اسپورت بود. اپل‌واچ استیل ضد زنگ نیز با استقبال خوبی مواجه شد و آخرین مدلی که پیش‌فروش آن متوقف شد مربوط به مدل Black Classic Buckle از این سری بود.
به نظر می‌رسد افرادی که منتظر آمدن اپل واچ ادیشن ساخته شده با طلای ۱۸ عیار هستند، تا پیش از تابستان نمی‌توانند این محصول را در فروشگاه‌های اپل مشاهده کنند. گفته می‌شود پس از آن که مدل‌های اسپورت و استیل این ساعت هوشمند در بازار موجود شدند، فروش نسخه گران قیمت و لوکس ادیشن نیز در برخی کشورها و فروشگاه‌های خاص آغاز خواهد شد. 
اپل هفته گذشته تایید کرد که انتظار چنین استقبالی را نیز داشته و تصور می‌کرد که طی مدت کوتاهی پس از آغاز پیش‌فروش مجبور به توقف فروش شود. البته هنوز مشخص نیست که در فاز اول پیش فروش چه تعداد اپل واچ برای ارایه در نظر گرفته شده بود. گزارش‌های متعدد حاکی از آن بود که اپل واچ در زمان اولین پیش‌فروش محدود خواهد بود و علت این موضوع را نیز، تاخیرهای به وجود آمده در فرایند ساخت دستگاه ذکر کرده بودند. برخی نیز معتقدند، اپل عمدا در مرحله اول تعداد محدودی اپل واچ را در نظر گرفته بوده تا سریعا اعلام کند که موجودی‌ پایان یافته و به این طریق بمب خبری ایجاد کند!
اپل در فروشگاه‌های خود محل‌ها و جایگاه‌های خاصی را برای فروش اپل‌واچ در نظر گرفته و مشتریان به راحتی می‌توانند محصول را مورد ارزیابی قرار داده و آن را تهیه کنند. البته عاملان فروش، آموزش‌هایی را برای به فروش رساندن این محصول دیده‌اند. 
در فروشگاه‌های اپل برای فروش اپل‌واچ ازدحام به حدی است که حتی نمی‌توان به راحتی اپل‌واچ را مشاهده کرده و آن را بررسی کرد. 
اپل در فروشگاه‌هایش آیپدی مجزا برای نمایش دادن اسلایدهای معرفی اپل‌واچ و ارایه دادن ویژگی‌‌ها و اطلاعات آن در نظر گرفته است. در این فروشگاه، اپل‌واچ‌های نسخه اسپورت، استیل و طلایی وجود دارد. این ساعت‌ها در یک محفظه شیشه‌ای محافظت می‌شود و اگر مشتریان قبلا قراری را برای خرید ساعت با عاملان فروش اپل تنظیم کرده‌ باشند شانس خواهند داشت که آن را روی مچ خود قرار داده و آزمایش کنند. 
در این حالت فروشنده‌ها ساعت‌های مختلفی را متناسب با سلیقه و اندازه مچ دست، به مشتریان ارایه خواهند کرد. محلی دیگر برای ساعت‌ها در نظر گرفته شده که در آن ۱۸ ساعت مختلف با بندهای چرمی قرار دارد که می‌توان آن‌ها را جداگانه روی مچ امتحان کرد.
اگر مشتریان مایل به بررسی و خرید نسخه ادیشن یا طلایی باشند، فروشندگان آن‌ها را به اتاقی مجزا جهت خرید راهنمایی می‌کنند. ساعت طلای ۱۸ عیار اپل قیمتی معادل ۱۰ هزار دلار دارد. اپل هیچ ساعتی را در فروشگا‌ه‌ به صورت حضوری نمی‌فروشد، اگر کسی قصد خرید داشته باشد باید آن را از طریق سایت و به صورت آنلاین سفارش دهد. اپل قادر است به مشتریان خود در رابطه با خرید کمک کند، این کمپانی در این زمینه تمامی کمک‌های خود را بصورت آنلاین برای کسانی که قصد خرید دارند ارایه خواهد کرد.
تنها چند ساعت پس از شروع دریافت سفارشات، کل موجودی فروشگاه‌های این شرکت تمام شد. فرآیند ارسال ساعت‌های سفارش گذاری شده از تاریخ چهارم اردیبهشت ماه امسال شروع می‌شود اما طبق اعلام شرکت سازنده، تحویل برخی از مدل‌های این محصول با تاخیر رو برو بوده و احتمالا تا به تیر یا خرداد کشیده خواهد شد. اپل در فروش ساعت هوشمند خود سیاستی متفاوت را در پیش گرفته و تا به حال موفق بوده فروش بسیاری از آن را رقم بزند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.