لبه تکنولوژی

April 14, 2015
19:13 سه شنبه، 25ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68968

بهترین شرکت‌های تکنولوژی برای کار

 شغل مرتبط با درآمد و مزایای مناسب، فضای کاری خوب و امکان رشد همه عواملی هستند که می‌توانند باعث رضایت شغلی افراد بشوند. در واقع این موارد برای کارجویان و آنهایی که به دنبال شغل مناسب هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد. 
در میان شرکت‌های مختلف جهان، شاید تنها تعداد کمی از آنها بتوانند چنین شرایطی را برای کارمندانشان فراهم بکنند. حالا وب‌سایت معتبر Glassdoor که در زمینه مشاغل مختلف، کارمندان و کارفرمایان تحقیق و بررسی می‌کند، به‌تازگی در گزارشی جدید بهترین شرکت‌های جهان را برای کار معرفی کرده است. 
این پانزده شرکت برتر در واقع بیشترین میزان حقوق سالانه را در کشورشان به کارمندانشان داده‌اند که کمترین میزان حقوق پرداختی آنها در سال گذشته برابر 140 هزار دلار بوده است. از میان این پانزده شرکت که بیشتر شامل شرکت‌های فعال در بخش‌های مشاوره، حقوقی و تکنولوژی هستند، دو سوم رتبه‌ها به شرکت‌های تکنولوژی اختصاص پیدا کرده است. در این گزارش مواردی مانند درآمد سالانه کارمندان به صورت نقدی به علاوه مقدار سهمی که از سهام آن شرکت دارند، در نظر گرفته شده است. بنابراین می‌توانید در اینجا با بهترین شرکت‌های تکنولوژی برای کار آشنا شوید:
Netflix: هرچند بهترین شرکت جهان برای کار شرکت Skadden Arps فعال در زمینه حقوقی است، اما دومین شرکت برتر در این زمینه شرکت Netflix با مجموع متوسط حقوق پرداختی 180 هزار دلار در سال برای هر کارمند است. حقوق پایه این شرکت برای هر کارمند در سال هم به 180 هزار دلار می‌رسد. این شرکت بزرگ در زمینه پخش آنلاین و اجاره آنلاین فیلم و ویدئو فعالیت می‌کند. 
Mozila: هشتمین شرکت برتر جهان از نظر میزان حقوق پرداختی به کارکنانش، شرکت Mozila است که با مرورگر فایرفاکس به‌عنوان مهم‌ترین محصولش شناخته می‌شود. مجموع متوسط حقوق پرداختی سالانه این شرکت به کارمندانش برابر 147 هزار و 556 دلار است و حقوق پایه آن برای هر کارمند در سال به 112 هزار و 737 دلار می‌رسد. 
Good Technology: این شرکت نرم‌افزاری که در زمینه نرم‌افزارهای امنیتی موبایل فعالیت می‌کند، جایگاه نهم این فهرست را در اختیار دارد. مجموع متوسط حقوق پرداختی سالانه این شرکت به کارمندانش 147 هزار و 500 دلار بوده و حقوق پایه آن برای هر کارمند در سال برابر 136 هزار و 250 دلار است. 
Altera: این شرکت که سابقه 32 ساله در صنعت تکنولوژی دارد، در زمینه طراحی و تولید مدارهای الکترونیکی فعالیت می‌کند و حالا جایگاه دهمین شرکت برتر جهان از نظر میزان حقوق پرداختی به کارمندان را در اختیار گرفته است. متوسط حقوق پرداختی سالانه این شرکت به کارمندانش برابر 147 هزار و 200 دلار بوده و حقوق پایه آن برای هر کارمند در سال به 133 هزار و 250 دلار می‌رسد.
VMware: این شرکت نرم‌افزاری معروف که در زمینه ارائه سرویس‌های ابری و مجازی سازی هم فعالیت می‌کند، حالا در جایگاه یازدهم این فهرست قرار گرفته است. مجموع متوسط حقوق پرداختی سالانه این شرکت به کارمندانش 145 هزار دلار حقوق پایه آن برای هر کارمند در سال برابر 121 هزار و 500 دلار است. 
Cadence Design Systems: این شرکت آمریکایی در زمینه ارائه سرویس‌های نرم‌افزاری، مهندسی و طراحی الکترونیک فعالیت می‌کند و حالا در جایگاه دوازدهم این فهرست قرار دارد. مجموع متوسط حقوق پرداختی سالانه این شرکت به کارمندانش برابر 145 هزار دلار بوده و حقوق پایه آن برای هر کارمند در سال برابر 130 هزار دلار است. 
Google: غول موتور جست‌وجوی اینترنتی جهان که در سال‌های اخیر فعالیت‌هایش را به حوزه ابزارهای موبایل و سرویس‌های نرم‌افزاری گسترش داده است، جایگاه سیزدهم را در اختیار دارد. مجموع متوسط حقوق پرداختی سالانه این شرکت به کارمندانش 143هزار و 500 دلار بوده و حقوق پایه آن برای هر کارمند در سال به 116 هزار دلار می‌رسد. 
Synopsys: چهاردهمین شرکت این فهرست به خاطر حضور فعالش در صنعت طراحی الکترونیک شناخته می‌شود. این شرکت مجموع متوسط حقوق سالانه 143 هزار دلار را به کارمندانش پرداخت می‌کند و حقوق پایه آن برای هر کارمند در سال به 123 هزار دلار می‌رسد. 
TrueCar: آخرین شرکت این فهرست یکی از معروف‌ترین وب‌سایت‌های اطلاع‌رسانی و قیمت‌گذاری خودروهای صفر و کارکرده است. مجموع متوسط حقوق سالانه این شرکت به کارمندانش برابر 141 هزار و 500 دلار بوده و حقوق پایه آن برای هر کارمندش در سال به 100 هزار دلار می‌رسد. 
 
 
 بهترین انتخاب‌ها برای زنان
این در حالی است که موسسه تحقیقاتی Anita Borg Institute هم به‌تازگی فهرستی از بهترین شرکت‌های تکنولوژی جهان را برای کارمندان زن منتشر کرده است. در این تحقیق 35 شرکت مختلف و مطرح جهان مورد بررسی قرار گرفته‌اند که بیش از 435 هزار نفر کارمند متخصص دارند و از میان آنها 91 هزار نفر زن هستند.  شرکت سرمایه‌گذاری BNY Mellon که در شهر نیویورک مستقر است، به حضور زنان متخصص در بخش‌های فنی اهمیت زیادی می‌دهد. این شرکت که به خاطر سرمایه‌گذاری‌های اخیرش در استارت‌آپ‌های حوزه تکنولوژی شناخته می‌شود، رتبه اول را در این فهرست به خودش اختصاص داده است. دومین شرکت Accenture که یک شرکت مدیریت و مشاوره در زمینه سرویس‌های تکنولوژی است و طبیعتا یکی از بهترین گزینه‌های شغلی برای زنان متخصص در زمینه تکنولوژی محسوب می‌شود.  شرکت خدمات مالی American Express که ارائه‌دهنده کارت‌های اعتباری و خدمات مالی مجازی است، جایگاه سوم را در اختیار دارد. در نهایت چهارمین شرکت برتر جهان برای استخدام زنان متخصص در زمینه تکنولوژی، Apple محبوب است. این شرکت معمولا در اغلب فهرست‌های بزرگ و مهم قرار دارد و حتی در فهرست بهترین شرکت‌های جهان در وب‌سایت Glassdoor هم قرار گرفته است. شرکت eBay که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند، از نظر کارشناسان یکی از بهترین شرکت‌های جهان برای کار زنان متخصص است. ششمین شرکت این فهرست GoDaddy است. با وجود شایعات و سوابق نه چندان خوبی که درباره فعالیت‌های گذشته این شرکت وجود دارد، اما GoDaddy حالا در حال بازیابی جایگاه خودش است و در همین راستا به دنبال ایجاد فضای کاری مناسب و قابل رشد برای زنان است. شرکت Goldman Sachs هم که بیشتر کارمندان آن را مردان تشکیل می‌دهند و معمولا حقوق کارمندان مرد آن در مقایسه با کارمندان زن بالاتر است، حالا به دنبال تعدیل این شرایط و استخدام زنان بیشتری است. شرکت محبوب و شناخته شده Google هم همیشه به خاطر فضای کاری جالب و مهیجش در دنیا معروف است. شرایط کاری در این شرکت برای کارمندان زن مناسب است و به همین دلیل تعداد قابل‌توجهی از کارمندان این شرکت زنان هستند. شرکت بزرگ IBM هم در رتبه بعدی قرار دارد و با توجه به سرمایه‌گذاری اخیر 3 میلیارد دلاری آن در زمینه اینترنت اشیا انتظار می‌رود زنان متخصص زیادی را به استخدام خود دربیاورد. شرکت Rackspace Hosting هم که در زمینه مدیریت پردازش ابری فعالیت می‌کند در این فهرست رتبه دهم بهترین شرکت‌های تکنولوژی برای زنان را به خودش اختصاص داده است. شرکت Salesforce هم که در زمینه سرویس‌های ابری فعالیت می‌کند، جایگاه بعدی را در این فهرست به خودش اختصاص داده است و بعد از آن به ترتیب شرکت‌های T. Rowe Price که در زمینه سرمایه‌گذاری فعال است و USAA که شرکتی فعال در زمینه سرویس‌های اینترنتی خودرو است، رتبه‌های بعدی این فهرست را به خودشان اختصاص داده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.