تلفن همراه

گوشی

April 15, 2015
10:04 چهارشنبه، 26ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69005

شارپ برای گوشی‌ها نمایشگر 4K می‌سازد

شرکت ژاپنی شارپ از نمایشگرهای ۵/۵ اینچی 4K مختص گوشی‌های هوشمند پرده برداشته است.
 
سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی است که اخیرا اطلاع داده که در زمینه تولید صفحه نمایش‌های 4K مشغول خواهد بود. پس از این خبر، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص بهره‌گیری سامسونگ از این نمایشگرها در گلکسی نوت 5 به گوش رسید. حال شرکت ژاپنی شارپ صفحه نمایش‌های ۵/۵ اینچی با وضوح ۲۱۶۰×۳۸۴۰ را مختص گوشی‌های هوشمند معرفی کرده است؛ این صفحه نمایشگرها آماده عرضه در سال ۲۰۱۶ بوده و دارای تراکم پیکسلی برابر 806ppi خواهند بود.
شرکت شارپ علاوه بر این نمایشگرها، در آینده‌ای نزدیک صفحه نمایش‌هایی با وضوح 8K یا ۷۶۸۰×۴۳۲۰ پیکسل عرضه خواهد که این نمایشگرها ۱۶ برابر وضوح ۱۰۸۰p هستند. خبرهایی نیز در خصوص شرکت ال‌جی منتشر شده که در حال توسعه نمایشگرهای ۲۷ اینچی با وضوح 8K برای نسل بعدی کامپیوترهای iMac شرکت اپل است. 
صفحه نمایش‌های 4K به مراتب بهتر از نمایشگرهای 2K است. این نمایشگرها  مزیت‌ بیشتر و کاربرد فراوانی را برای کاربران به همراه دارند. این نمایشگرها قادر به اجرای ویدئوهایی با رزولوشن 4K بوده و این امر باعث می‌شود تا لذت دو چندانی را حین تماشای ویدیوها و فیلم‌ها به کاربر ارایه کند. علاوه بر این، تحولی نیز در دنیای هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر موبایل ایجاد خواهد شد.
مساله نگران کننده‌ای در این زمینه وجود دارد که آن هم باتری گوشی‌های هوشمند است. شاید هنوز باتری‌های گوشی هوشمند آمادگی و توانایی برای پشتیبانی از این نمایشگرها را نداشته باشند. البته هنوز جای امیدی است تا به زودی راه‌حلی برای باتری‌ها نیز در نظر گرفته شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.