تلفن همراه

گوشی

April 16, 2015
9:55 پنجشنبه، 27ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69033

کمپانی TSMC وظیفه تولید ۳۰ درصد از چیپست A9 اپل را بر عهده خواهد داشت

حدودا دو هفته پیش به اطلاعتان رساندیم که کمپانی سامسونگ، وظیفه تولید چیپست A9 اپل، برای استفاده در نسل بعدی آیفون را بر عهده خواهد داشت؛ حال یکی از محققان موسسه KGI به نام Ming-Chi Kuo، که قبلا نیز پیشبینی های درستی در مورد برنامه های آینده اپل داشته، اعتقاد دارد که سازنده ای تایوانی که آن را با نام اختصار TSMC می شناسیم، وظیفه تولید ۳۰ درصد از چیپست های نسل بعدی آیفون یا همان A9 را بر عهده خواهد گرفت.
 
 
Ming-Chi Kuo می گوید: «ما اعتقاد داریم که به چند دلیل اپل تصمیم خود را در مورد همکاری کامل با سامسونگ تغییر خواهد داد و دست کم ۳۰ درصد از تولید چیپست A9 به TSMC خواهد رسید؛ ۱- بی ثباتی در بازارهای جهانی. ۲- فناوری ۱۶ نانومتری TSMC در حدی است که می تواند انتظارات اپل را برآورده سازد. ۳- با توجه به درخواست بالای مشتریان برای گلکسی های جدید، و باز هم با توجه به اینکه این موبایل ها از پردازنده هایی ۱۴ نانومتری بهره می گیرند، اپل احتمال می دهد سامسونگ نتواند درخواست هایش را به شکل کامل برآورده سازد و یا آن میزان مورد نیاز را تولید کند.»
 
در ماه های گذشته شایعات بسیاری در خصوص نحوه تولید و اینکه چه کسی چیپست آیفون های جدید را به تولید می رساند وجود داشته است. در دسامبر گذشته خبر رسید که سامسونگ تولید چیپست های مذکور را شروع کرده، در همان ماه دوباره خبر رسید که TSMC ساخت بخش عمده ای از چیپست ها را بر عهده خواهد داشت.
 
مدتی بعد و در ژانویه نیز به گوش رسید که تایوانی ها چیپست A9X را تولید خواهند کرد که برای آیپد بعدی در نظر گرفته شده؛ در آخرین گزارش هم آمده بود که ساخت این چیپست به شکل کلی به سامسونگ واگذار گشته. در هر صورت باید تا قبل از سپتامبر منتظر ماند و دید که در نهایت چه سهمی، به چه شرکتی خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.