تلفن همراه

گوشی

April 17, 2015
9:02 جمعه، 28ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69059

کاهش شکایت از بازار تلفن همراه و دستگاه‌های مخابراتی/ 90 درصد شکایات مربوط به گوشی‌های قاچاق است

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: درصد کمی از شاکیان از حقوق خود آگاهی دارند و اقدام به طرح شکایت می‌کنند که 90 درصد شکایات مربوط به گوشی‌هایی است که از مبادی غیر قانونی وارد شده‌اند.
 
غلامحسین کریمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: علیرغم افزایش حجم فروش در بازار دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی، میزان شکایات مشتری‌ها از این بازار در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 10 تا 15 درصد کاهش پیدا کرده است.
 
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی با مقایسه آمار شکایت‌ها در فروردین امسال با مدت مشابه سال قبل، گفت: در فروردین ماه سال 93 میزان شکایت نسبت به امسال بسیار بیشتر بود. تعداد محدودی واحد در چند پاساژ خاص اقدام به گران فروشی و تخلف می‌کردند که در مدت یک سال گذشته با پیگیری‌های مداوم اتحادیه و کمک تعزیرات تخلف این واحدها برطرف شد.
 
وی تصریح کرد: 90 درصد شکایات مربوط به گوشی‌هایی است که از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده‌اند؛ تعرفه 6 درصدی واردات به علاوه ارزش افزوده 9 درصدی و سایر هزینه‌ها که در مجموع تعرفه 16 درصدی را برای گوشی موبایل رقم می زند در مقابل هزینه 5 تا 6 درصدی قاچاق توانی برای کالای قانونی برای رقابت باقی نمی‌گذارد.
 
کریمی اضافه کرد: این در حالی است که درصد کمی از شاکیان و مال باختگان در بازار از حق و حقوق خود آگاهی دارند و اقدام به طرح شکایت می‌کنند و حدود 70 درصد شکایات نیز از طریق شماره 124 وزارت صنعت برای پیگیری به اتحادیه ارجاع می شود.
 
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی پیشنهاد کرد: برای رفع این مشکل بهتر است تعرفه واردات به 4 درصد تقلیل یابد و 9 درصد ارزش افزوده نیز از مصرف نهایی در فاکتور اخذ شود.
 
وی از آمادگی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی برای دریافت گزارش‌ها و شکایات از بازار موبایل و دستگاه‌های مخابراتی خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.