تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

April 17, 2015
11:27 جمعه، 28ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69069

اپل واچ یکه‌تاز بازار ساعت‌های هوشمند؟

اپل فعلا در مورد میزان پیش فروش ساعت هوشمند خود خبری منتشر نکرده، اما در عوض تحلیلگران بازار به انتشار اعداد و ارقام خود ادامه می‌دهند.
 
اپل فعلا در مورد میزان پیش فروش ساعت هوشمند خود خبری منتشر نکرده، اما در عوض تحلیلگران بازار به انتشار اعداد و ارقام خود ادامه می‌دهند.
 
در جدیدترین مورد، «مینگ چی کو» (M. C. Kuo) یکی از آنالیزورهای موسسه‌ی KGI Securities و از مشهورترین و دقیق‌ترین تحلیلگران بازار اپل خبر داده که این شرکت در مجموع موفق به پیش فروشی 2.3 میلیون عددی از اپل واچ شده است.
 
چند روز پیش نیز گزارشی مبنی بر پیش فروش 1 میلیون عددی اپل واچ در ایالات متحده منتشر شده بود.
 
اپل در سپتامبر گذشته و همزمان با معرفی اپل واچ خبر داد که میزان فروش ساعتش را اعلام نخواهد کرد و اعداد و ارقام آن را در بخش دستگاه‌های متفرقه که شامل آیپاد می‌شود، به اطلاع بازار خواهد رساند. بنابراین انتشار میزان دقیق پیش فروش توسط اپل بعید به نظر می‌رسد.
 
کو همچنین خبر داده که اپل قصد دارد در هر ماه بین 2 تا 3 میلیون اپل واچ تولید کند. کو از تحلیلگران تایوانی است که ارتباط خوبی با زنجیره‌ی تامین‌کنندگان اپل دارد.
 
اگر هر کدام از این اعداد واقعیت داشته باشد، اپل همین حالا به بزرگ‌ترین بازیگر دنیای اسمارت واچ تبدیل شده است. در ماه فوریه شرکت «پبل» (Pebble) اعلام کرد که از سال 2013 به این سو بیش از یک میلیون ساعت‌ هوشمند به فروش رسانده است. همچنین طبق آمار در سال 2014 تنها 720 هزار اسمارت واچ اندرویدی در بازار به فروش رفته است. بنابراین اپل به راحتی رقبای خود را کنار زده است.
 
از سوی دیگر به نظر می‌رسد که اپل در تامین نیاز بازار ناتوان بوده و دستور افزایش سرعت ساخت این ساعت‌ها را صادر کرده است. از همین حالا خبرهای نگران کننده ای مبنی بر ارسال دیرتر ساعت‌ها به خریداران آنلاین شنیده می‌شود. تعدادی از خریداران، اپل واچ را از 24 آوریل دریافت می‌کنند، تعدادی نیز باید تا ماه بعد منتظر بمانند و بخش کوچک‌تری از ارسال نیز به ماه ژوئن موکول شده است.
 
همزمان وبسایت «تلگراف» هم خبر داده که فروشگاه‌های فیزیکی اپل در این ماه و ماه آتی فروشی نخواهند داشت و از مشتریان خواسته خواهد شد که اپل واچ را به شکل آنلاین سفارش دهند. در عوض فروشگاه‌های اپل از ماه ژوئن فروش عمده‌ی ساعت‌ها را آغاز خواهند کرد.
 
به نظر می‌رسد که این تصمیم به دنبال درخواست‌های بالای مشتریان و عدم آماده بودن انبارهای فروش اپل باشد که در ماه ژوئن و تحویل محموله‌های اپل واچ این مشکل رفع خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.