تلفن همراه

گوشی

April 18, 2015
10:17 شنبه، 29ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69093

پرچمداران جدید هواوی از راه رسیدند

شرکت هواوی از دو محصول جدید خود در بازار تلفن های همراه هوشمند رونمایی کرده است که به گفته مدیران این شرکت تا مدتها پرچمداران اصلی هواوی خواهند بود.
گرچه شاید هواوی در بازار محصولات ارتباطاتی اروپا و غرب نام چندان شناخته شده ای نباشد اما با محصولاتی که روانه بازار می کند نظر کارشناسان را به خود جلب کرده به طوری که پیش بینی می شود به زودی یکی از غولهای اصلی بازار تلفن های همراه در سراسر جهان باشد.
 
دو محصول جدید این شرکت که به تازگی در مراسمی رسمی در لندن رونمایی شد P۸ و P۸max نام دارد.
 
استفاده از آلومینیوم  یکپارچه در این دو محصول جدید حرف اول و آخر را می زند. در ظاهر شاید این تصور به ذهن خطور کند که این دو محصول جدید الهام گرفته از iPhone ۶ باشند اما با نگاهی دقیق تر متوجه دنیایی از تفاوت و ویژگیهای خاص در آنها می شویم.
 
P۸ در حد و اندازه تلفن های همراه هوشمند استاندارد است که با ۶.۴ میلیمتر ضخامت به راحتی در دست جای می گیرد. اما غول اصلی یعنی فبلت P۸max کمی بیشتر یعنی ۶.۸ میلیمتر ضخامت دارد.
 
هر دوی این محصولات رزولوشن (تفکیک پذیری) ۱۰۸۰ پیکسلی دارند. هواوی از فناوری Quad HD در ساخت نمایشگر آنها استفاده کرده و این درحالی است که سایر پرچمداران تولید کنندگان تلفنهای همراه هوشمند نیز به استفاده از این فناوری روی آورده اند.
 
نکته مهم دیگر کیفیت تصویر در این دو محصول است. هواوی PPI مدل P۸ با صفحه نمایشگر ۵.۲ اینچی را ۴۲۳ پیکسل و مدل P۸max با صفحه نمایشگر ۶.۸ اینچی را ۳۱۹ عنوان کرده که تقریبا در بالاترین سطح پرچمداران تمام تولید کنندگان اصلی تلفن های همراه هوشمند در دنیا قرار دارد.
 
هواوی برای مدل P۸ از باتری ۲۶۸۰ میلی آمپری و برای مدل بزرگتر یعنی P۸max از باتری با توان قابل توجه ۴۳۶۰  میلی آمپری استفاده کرده است.
 
در هر دوی این محصولات از سیستم عامل اندروید نسخه ۵ Lollipop استفاده شده است تا سنگین ترین بازی ها و نرم افزارها به راحتی در آنها اجرا شود. دوربین اصلی در این دو گوشی ۱۳ مگاپیکسلی است.
 
هواوی P۸ از یک پردازنده Kirin ۹۳۵ به همراه ۳ گیگ رم بهره می برد که هشت هسته Cortex-A۵۳ در آن با حداقل مصرف انرژی مشغول به انجام وظیفه هستند. این شرکت چینی مدعی است که کاربرانی که استفاده متعارف و نه چندان سنگین از این گوشی می کنند بین دو تا سه روز نیازی به شارژ مجدد آن ندارند.
 
مدل P۸ با ۱۶ و ۳۲ گیگابایت حافظه به ترتیب حدود ۵۰۰ و ۶۰۰ یورو به فروش خواهد رسید. مدل P۸max نیز در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابابتی به ترتیب به قیمت ۵۵۰ و ۶۵۰ یورو عرضه خواهد شد.
 
گفته می شود این دو محصول ویژه در بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله چین، کلمبیا، فرانسه، آلمان، مکزیک، اسپانیا، آفریقای جنوبی، ترکیه، امارات و بریتانیا به فروش خواهد رسید و هنوز خبری از فروش در آمریکا نخواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.