تلفن همراه

گوشی

April 20, 2015
8:50 دوشنبه، 31ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69137

افشای بده‌بستان‌های مالی اسنپ چت با مدیر سابق اپل

انتشار ایمیل‌های هک شده سونی در ویکی لیکس اطلاعات جالبی را از پشت پرده دنیای فناوری در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.
برخی از این ایمیل‌ها نشان می‌دهند که شرکت اسنپ چت به اسکات فوراستال مدیر سابق بخش iOS شرکت اپل پیشنهاد داده تا در ازای دریافت 1/ 1 درصد از سهام این شرکت به آن مشاوره دهد.
مایکل لینتون، مدیر عامل سونی پیکچرز یکی از اعضای هیات مدیره اسنپ چت است و به همین علت انتشار مجموعه ایمیل‌های هک شده سونی اطلاعات فراوانی را در مورد روابط کاری این شرکت با اسنپ چت در دسترس قرار داده است.
اسنپ چت در واکنش به این خبر ارتباط کاری با سونی را تایید کرده و حتی از مشاوره تعدادی از کارکنان خود به آن خبر داده، اما جزئیات بیشتری را در این زمینه ارائه نکرده است.
بر اساس این ایمیل‌ها، اسنپ چت در فوریه سال 2014 پیشنهاد فروش سهام خود را به تعدادی از مدیران کلیدی شرکت‌های دیگر ارائه کرده است. به عنوان مثال به پیتر مگناسن معاون اول سابق گوگل پیشنهاد دریافت نیم درصد از سهام اسنپ چت ارائه شده است. برخی افراد دیگر هم پیشنهادهایی در حد دریافت 022/ 0 درصد سهام دریافت کرده‌اند.
در صورتی که تعامل مالی و کاری فوراستال و اسنپ چت به طور کامل و با موفقیت به اتمام رسیده باشد وی مبلغی به ارزش 5/ 16 میلیون دلار به جیب خواهد زد. ارزش فعلی اسنپ چت حدود 15 میلیارد دلار برآورد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.