تبلت

سخت‌افزار

لوازم جانبی

April 20, 2015
12:45 دوشنبه، 31ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69158

MediaTek دو تراشه 64 بیتی جدید عرضه کرد

شرکت MediaTek در «نمایشگاه الکترونیکی هنگ کنگ» دو مدل جدید از پردازنده‌های 64 بیتی و چهار هسته‌ای خود را با نام MT8163 و MT8735 معرفی کرد که هر دو آنها برای تبلت‌ها ساخته شده‌اند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تراشه MediaTek MT8163 شامل پردازنده مرکزی 64 بیتی Cortex-A53 می‌شود و توان آن به قدری است که می‌تواند با نمایشگرهای 1080 پیکسلی سازگار شود.

این تراشه از نسخه 5.1 سیستم‌عامل Android Lollipop به صورت پیش‌فرض پشتیبانی می‌کند و همچنین برای آن قابلیت سازگاری با سیستم دو بانده Wi-Fi، بلوتوث 4.0، رادیو FM و گیرنده ماهواره‌ای GPS در نظر گرفته شده است.

مدل MT8735 نیز مبتنی بر فناوری 64 بیتی عمل می‌کند و معماری اصلی آن را پردازنده مرکزی Cortex-A53 تشکیل می‌دهد که کاربران به واسطه آن می‌توانند توان قابل ملاحظه‌ای را در اختیار بگیرند.

این تراشه می‌تواند از 6 حالت شبکه مخابراتی 4G LTE پشتیبانی کند و علاوه بر این، امکان سازگاری با شبکه دو بانده Wi-Fi، بلوتوث 4.0، رادیو FM و سیستم‌های GPS، GLONASS و Beidou در نظر گرفته شده است.

تبلت‌های مبتنی بر هر یک از دو تراشه مذکور طی چند ماه آتی وارد چین و دیگر بازارهای آسیایی می‌شوند. این تبلت‌ها بیشتر در سطح معمولی و متوسط عرضه خواهند شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.