تلفن همراه

گوشی

April 22, 2015
18:01 چهارشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69235

ظاهری متفاوت، باطنی سریع

چندی پیش سامسونگ از جدیدترین گوشی خود با عنوان Galaxy S6 Edge رونمایی کرد که با طراحی خاصی که داشت توجه بسیاری از کاربران موبایل را به خود جلب کرد. در ادامه به بررسی این گوشی می‏پردازیم.
                            
طراحی
مهم‌ترین تفاوت اس 6 اج با سایر مدل‌ها در طراحی منحصربه‌فرد این گوشی است. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به صفحه نمایش منحنی از هر دو طرف، استفاده نکردن از پیچ، قاب پشت شیشه‌ای به‌جای پلاستیک و داشتن حسگر ضربان قلب اشاره کرد. انحنای گوشی باعث می‌شود نازک‌تر از اس 6 معمولی به نظر بیاید اما برداشتن آن از روی میز سخت‌تر از اس 6 معمولی است. بی‌شک طراحی گوشی با الگو برداری از آی‌فون 6 انجام شده، محل قرارگیری درگاه یو اس بی، سوراخ‌های بلندگو، استفاده از دکمه‌های فلزی، محل جک هدفون، همه و همه حکایت از یک نمونه‌برداری از اپل دارد. در قسمت پایین گوشی بلندگو، جک هدفون و درگاه یو اس بی قرار گرفته است. در سمت چپ دکمه‌های تنظیم صدا و در سمت راست دکمه خاموش و روشن کردن مشاهده می‌شود. در بالای دستگاه هم محل سیم‌کارت نانو و درگاه مادون قرمز برای کنترل تلویزیون قرار گرفته. در جلوی گوشی دوربین، حسگرها، دو دکمه لمسی و یک دکمه فشاری که قابلیت خواندن اثرانگشت را دارد دیده می‌شود. در برخی دستگاه‌ها لنز دوربین جلو به درستی سر جای خود قرار نگرفته و کمی از محل خود فاصله دارد. در پشت گوشی یک حسگر ضربان قلب، دوربین و فلاش قرار گرفته است. قاب دوربین این دستگاه بیرون از گوشی طراحی شده که باعث می‌شود ظاهر خوبی نداشته باشد و روی میز ثابت قرار نگیرد.
 
صفحه نمایش و دوربین
صفحه نمایش این دستگاه 1/ 5 اینچی بسیار شفاف و خیره کننده است. اس 6 اج با رزولوشن 1440×2560 و 577 پیکسل در هر اینچ باکیفیت‌ترین صفحه نمایشی است که تا کنون ساخته شده. تفکیک رنگ تصاویر در این صفحه نمایش مثال زدنی است.
دوربین این گوشی هوشمند تصویری به وضوح 16 مگاپیکسل ارائه می‌دهد که در مقایسه با مدل قبلی یعنی اس 5 تغییر جالب توجهی داشته است. همچنین با دوبار فشردن دکمه اصلی، این دستگاه دوربین را در کمتر از یک ثانیه در دسترس شما قرار می‌دهد تا دیگر عکسی را از دست ندهید. همچنین عکاسی اچ دی آر به‌طور پیش فرض فعال است که کیفیت عکس‌ها و وضوح رنگ‌های این گوشی را خیره‌کننده کرده است. فیلمبرداری در حالت آهسته این دستگاه توانایی تصویر برداری 240 فریم در ثانیه را دارد. 
 
پردازشگر و سیستم‌عامل
این دستگاه دارای پردازشگر 1/ 2 گیگاهرتزی و 3 گیگابایت حافظه رم است که سرعت بسیار بالایی دارد. اس ۶ اج اولین دستگاه اندرویدی است که از پردازشگر 64 بیتی استفاده می‌کند که به لطف اندروید نسخه پنج یا لالی پاپ ممکن شده است. سامسونگ در این مدل بالاخره به این نتیجه رسیده که نرم‌افزارهای کمتری را از پیش نصب کند و تعداد آنها در این مدل کمتر از 2 صفحه است. حتی نرم‌افزار‌های مایکروسافت مانند اسکایپ، وان نوت یا وان درایو، تنها شورت‌کات هستند و در صورت نیاز باید آنها را خودتان نصب کنید. در ضمن این سیستم‌عامل جدید اندروید و نرم‌افزارهای از پیش نصب شده حدود 12 گیگابایت فضا را اشغال کرده است.
 
باتری و حافظه
انرژی مورد نیاز این دستگاه از یک باتری قدرتمند 2600 میلی آمپری تامین می‌شود که هم با کابل یو اس بی و هم بدون سیم قابلیت شارژ شدن دارد. در صورت فعال کردن شارژ اضطراری هم شما می‌توانید با 10 دقیقه شارژ کردن گوشی به مدت 4 ساعت از آن استفاده کنید. در حالت شارژ کامل، می‌توان حدود 14 تا 16 ساعت از این گوشی استفاده کرد که برای یک روز کامل کافی است.
اس 6 اج با سه نوع حافظه روانه بازار شده است. 32، 64 و 128 از آنجا که سیستم‌عامل این دستگاه فضای زیادی نیاز دارد، پیشنهاد ما مدل 64 یا 128 گیگابایتی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.