فناوری اطلاعات

April 22, 2015
19:55 چهارشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69242

مراسم روز دختران و ICT برای اولین بار در ایران برگزار می شود

سازمان نصر تهران با همکاری دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی ، کمیته زنان در مهندسی IEEE بخش ایران و انجمن ملی زنان کارآفرین، برای اولین بار در ایران، مراسم روز جهانی "دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات"  را در کشور برگزار می کند.
فریبا مهدیون، عضو هیات مدیره  این سازمان و مدیر اجرایی مراسم روز جهانی دختران و ICT، با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به اهمیت نقش فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی در تمام عرصه های زندگی و افزایش تخصص زنان در حوزه ICT  به عنوان نیمی از جمعیت جهان، اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) به عنوان نهاد تخصصی سازمان ملل متحد در حوزه مخابرات و ICT ، روز 23 آوریل(سوم اردیبهشت ماه) را به عنوان "روزجهانی دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات" نام گذاری کرده است. 
مهدیون درخصوص برگزاری مشابه این رویداد برای دختران ایرانی، ادامه داد: در ایران سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، کمیته زنان در مهندسی IEEEبخش ایران ، دانشگاه شریعتی و انجمن زنان کار آفرین در نظر دارند در آستانه روز جهانی دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات (International girls in ICT DAY) رویدادی را در روز 8 اردیبهشت ماه جاری و در محل دانشگاه شریعتی  تهران برگزار کنند.
او در این رابطه ادامه داد: در این مراسم علاوه بر بانوان مدیر و صاحب ایده و کسب و کار ICT از حوزه دولت و بخش خصوصی، دختران دانشجو و دانش آموز، اساتید دانشکده های ICT تهران و همچنین سفیر ITUحضور خواهند داشت.
مهدیون درخصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: مراسم روز دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات با شعار "توسعه دانش و تغییر نگرش" و با  اهداف "ترغیب و ترویج دختران و زنان جوان به تحصیل در رشته های مهندسی IT " و " تربیت نیروی متخصص مورد نیاز جامعه در این حوزه" برگزار می شود.
عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران با اشاره به برنامه های این مراسم ادامه داد: این برنامه در چند بخش شامل  برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف ارائه تکنولوژی های جدید در حوزه ICT  مانند Mobile Application Building ، UX Design و Create Animations and Games  و همچنین معرفی و سخنرانی الگوهای موفق  بانوان فعال ICT از بخش خصوصی، دولت و دانشگاهی است.
مهدیون با بیان اینکه مخاطبان این کارگاه های آموزشی دانشجویان رشته های مرتبط با ICT هستند، افزود: هریک ازکارگاه ها در یک بازه زمانی 90 دقیقه ای و  برای 25نفر شرکت کننده برگزار می شود . در انتهای کارگاه سه نفر بعنوان برندگان کارگاه توسط ارائه دهندگان انتخاب و به کمیته برگزاری رویداد معرفی می شوند که در انتهای رویداد و در بخش اختتامیه به برندگان جوائزی اهدا خواهد شد.
مدیر اجرایی مراسم روز جهانی دختران و ICT تاکید کرد: در انتهای این مراسم همچنین به تمام شرکت کنندگان گواهی نامه مورد تایید ITU ارائه خواهد شد.
علاقمندان می توانند برای ثبت نام در این رویداد به سایت www.shariaty.ac.ir  مراجعه کنند.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.