اپراتورها

تلفن همراه

April 22, 2015
20:55 چهارشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69252

سهم دولت از همراه اول چهار برابر سود سهامدار عمده است

مجمع عمومی سالیانه همراه اول، صبح امروز با حضور مدیران ارشد شرکت ارتباطات سیار ایران، شرکت مخابرات ایران و جمعی از سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار شد.
 
وحید صدوقی – مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار – در این مجمع به ارائه‌ی آماری در خصوص فعالیت‌ها و درآمد‌ها و هزینه‌های شرکت در سال 1393 پرداخت.
 
وی تاکید کرد: طی سال‌هایی که همراه اول شرکتی دولتی بود پرداخت ما به دولت حدود 3412 میلیارد تومان بود، اما طی سال‌های گذشته این رقم به 15 هزار میلیارد و 864 میلیون تومان رسیده که به عبارتی می‌توان گفت رشدی 365 درصدی را تجربه کرده و حدود چهار برابر شده است.
 
مدیرعامل همراه اول ادامه داد: بر این اساس اکنون سهمی که دولت از همراه اول می‌برد حدود چهار برابر سودی است که سهامدار عمده این شرکت کسب می‌کند.
 
گفتنی است؛ هیات مدیره همراه اول در گزارش ارائه شده به مجمع از جذب بیش از شش میلیون مشترک اعتباری و 510 هزار مشترک دائمی طی سال گذشته خبر داد و گفت: ضریب نفوذ همراه اول در کشور 80.5 درصد و سهم بازار سیم کارت‌های فعال آن 61 درصد است.
 
طبق گزارش هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در 110 کشور دنیا و با 268 اپراتور بین المللی قرارداد رومینگ دارد.
 
در خصوص وضعیت پوشش شبکه نسل دوم این اپراتور نیز تاکید شد: پوشش شهری صد درصد، پوشش روستایی 86.9 درصد، پوشش جزایر مسکونی صد درصد، تعداد شهرهای تحت پوشش 1242 و تعداد روستاهای تحت پوشش 43 هزار و 770 است. پوشش جمعیتی کل کشور در ارتباط با نسل دوم نیز 96.3 درصد و براساس نفر جمعیت 77 میلیون و 868 هزار و 875 نفر است.
 
در بخشی دیگر از گزارش ارائه شده به صاحبان سهام در وضعیت پوشش جاده‌های کشور در ارتباط با خدمات نسل دوم ارتباطی نیز گفته شد: جاده‌های اصلی بالغ بر 28 هزار و 800 کیلومتر، جاده‌های ریلی 6 هزار و 755 کیلومتر، جاده‌های فرعی 20 هزار و 160 کیلومتر و مجموعاً کل جاده‌ها 70 هزار و 102 کیلومتر تحت پوشش است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.