April 23, 2015
11:44 پنجشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69255

رگولاتور: حق با مردم است؛ اختلالات همراه اول ادامه دارد و ممکن است جریمه شود

MCI-logo.jpg

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نحوه نظارت بر کیفیت خدمات اپراتور اول تلفن همراه و نارضایتی مردم گفت: حق با مردم است و مشکلات را قبول دارم.
 
علی اصغر عمیدیان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: مدت زمانی که قرار است تلفن همراه در یک کشور از یک نسل به نسل دیگر منتقل شود، بین شش ماه تا یکسال و نیم برای تامین تجهیزات و عملیات مهندسی زمان نیاز دارد . 
 
وی گفت: بر اساس زمان بندی اعلام شده قرار بود تا آخر سال 93 کیفیت خدمات در تهران و تعدادی از مراکز استانها به حد استاندارد برسد، اما در شرایط فعلی از شاخص های ارائه خدمات در این شبکه راضی نیستم.
 
عمیدیان افزود: به صورت مرتب میان معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات با اپراتور مربوطه جلساتی تشکیل می شود، البته اکنون شبکه رو به بهبودی  است، ولی تا استاندارد لازم هنوز فاصله داریم و بر اساس پروانه احتمال جریمه آنها وجود دارد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد : اگر چند بار پیگیری کنیم و تذکر دهیم و رعایت نکنند، بر اساس پروانه اپراتور به سراغ جریمه خواهیم رفت .
 
عمیدیان در پاسخ به این سئوال که اپراتور اول تلفن همراه کشور قرار بود تا 22 بهمن سال گذشته مشکلات شبکه را حل کند و این اتفاق روی نداد،گفت: با توجه به بحث تامین تجهیزات و نرم افزار، تاخیر سه تا چهار ماهه را می توان پذیرفت، اما اگر قرار باشد این مشکلات از اردیبهشت و خرداد عبور کند قابل تحمل نیست و برخورد می کنیم؛ البته امیدواریم با توجه به قول داده شده و پشت کاری که وجود دارد، تا خرداد این مشکلات برطرف شود و مردم از پولی که می پردازند راضی باشند.
 
 
کم کاری مخابرات باعث شد پیشنهاد مخابرات برای افزایش تعرفه ها تصویب نشود
رئیس سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی درباره پیشنهاد افزایش تعرفه های شرکت مخابرات ایران گفت: طبق بررسی هایی که در گذشته صورت گرفت و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات، قرار شد شش ماه بعد از اجرای هم کدسازی گزارش درآمد استان به استان مخابرات، ارائه شود. 
 
عمیدیان افزود : گزارش شش ماهه با تاخیر ارسال شد  ضمن آنکه طرح توسعه مورد نظر کمیسیون تنظیم مقررات به صورت کامل و مصوب هیات مدیره مخابرات نیز ارائه نشد.
 
وی گفت: این شرایط به همراه دستور معاون اول رئیس جمهور درباره تغییر نکردن تعرفه ها به جز موارد کارشناسی شده باعث شد پیشنهاد مخابرات برای تغییر تعرفه های تلفن ثابت تصویب نشود.
 
عمیدیان گفت : قرار است کمیته ای تشکیل شود تا بررسی کند افزایش تعرفه، مشکلات مالی مخابرات را حل می کند یا باید مشکلات ساختاری و دیگر مشکلات این شرکت حل شود.
 
وی افزود: به هر حال اگر توانستیم کمیسیون مربوطه در دولت را قانع کنیم ، پیشنهاد افزایش تعرفه تلفن ثابت مخابرات را به کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خواهیم کرد.
 
عمیدیان تاکید کرد: با توجه به لزوم بررسی پیشنهاد تغییر تعرفه های مخابرات در کمیسیون ویژه دولت و کمیسیون تنظیم مقررات نمی توان زمان مشخصی برای این تغییر در نظر گرفت .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.