اپراتورها

تلفن همراه

April 23, 2015
12:39 پنجشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69257

راهکارهای ایرانسل برای کسب و کار شرکتی و سازمانی تشریح شد

شرکت ایرانسل پس از راه اندازی نسل چهارم تلفن همراه در بوشهر، عسلویه و نخل تقی، روز چهارشنبه با برگزاری یک همایش در منطقه ویژه اقتصادی پارس عسلویه، به معرفی راهکارهای کسب و کار شرکتی و سازمانی مبتنی بر تلفن همراه و باندپهن پرداخت.
 
 
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت ایرانسل، در این همایش که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات عسلویه در سالن خلیج فارس منطقه ویژه اقتصادی پارس عسلویه همراه بود، مدیرکل کسب و کار شرکت ایرانسل به طور عمده عناوینی همچون«بهبود ارتباطات و دسترسی مستمر»، «ارتباطات ماشین به ماشین(M2M)»، «افزایش امنیت ارتباطات و نگه داشت داده ها»، «کنترل اموال و مدیریت هزینه ها» و«اطلاع رسانی هوشمند» را از جمله راهکارها و خدمات سازمانی قابل ارائه از سوی این شرکت برشمرد. 
 
محمد فرجود گفت: سازمانها با توجه به شرایط و هزینه ها می توانند از امکان تفکیک هزینه تماس های شخصی از اداری و همینطور از امکان دریافت تخفیف به ازای مکالمات درون شبکه و امکان ارائه شماره های کوتاه، با در اختیار گرفتن موبایل سازمانی MVPN+ بهره بگیرند. 
 
وی با اشاره به وابستگی بیش از پیش سازمان ها و کسب و کارها به زیرساخت های لازم برای تحلیل، ذخیره و انتقال اطلاعات، راهکارهای سازمانی ایرانسل را بستری امن، در دسترس و پایدار برای مهاجرت به زیرساخت های الکترونیک سازمانی برای شرکت ها و کسب و کارهای کشور دانست. 
 
مدیرکل کسب و کار شرکت ایرانسل همچنین با اشاره به اهمیت قابلیت و ویژگی های ارتباطات یکپارچه CUCS گفت: با بهره گیری از این قابلیت ضمن یکپارچه سازی انواع ارتباطات درون سازمانی، این امکان وجود خواهد داشت که از امکاناتی نظیر کنفرانس ویدیویی، اشتراک گذاری فایل ها، ارسال پیام های گروهی، در اختیار داشتن داشبورد مدیریت واحد، در اختیار داشتن دفترچه آدرس ها و مشخصات همراه و نیز پروفایل و نیروی انسانی استفاده کرد. 
 
فرجود در خصوص خدمات شبکه امن همراه سازمانی (APN)، گفت: امنیت بالا با قابلیت اعمال تونل و کد نگاری از مبدا تا مقصد، قابل استفاده بر بستر تمام فناوری های موجود GPRS , EDGE , 3G ، 4G، پوشش کشوری، مجزا از شبکه اینترنت و مدیریت متمرکز از جمله ویژگی های خدمات شبکه امن همراه ایرانسل است.
 
وی با بیان اینکه، در حال حاضر بخش قابل توجهی از بانک ها، سازمانهای دولتی و خصوصی و شهرداری ها از بستر این شبکه امن برای انتقال اطلاعات خود استفاده می کنند، افزود: باید توجه داشت که خدمات شبکه امن همراه مجزا از شبکه اینترنت است و این بدان معناست که در صورت قطعی شبکه اینترنت سرویس مورد نظر شرکتی تحت هیچ عنوان قطع نخواهد شد.
 
فرجود افزود: برخورداری از کانال دو طرفه آنلاین، قابلیت پذیرش IP استاتیک و داینامیک و قابلیت اعمال تونل و کدنگاری از مبدا تا مقصد از دیگر ویژگی های شبکه امن است.
 
 
 
** خدمات دیتای سازمانی
 
مدیرکل کسب و کار شرکت ایرانسل همچنین در ادامه به تشریح انواع سرویس های دیتای سازمانی مبتنی بر شبکه باند پهن همراه ایرانسل به تأمین اینترنت شرکتها و سازمانها بر بستر 3G و 4G، انواع مودم های ویژه سازمانی، بسته های مصرفی ویژه سازمانها و کارکنان، بسته های سازمانی شامل انواع گوشی و تبلت و مودم به همراه سیمکارت و سرویس های تخصصی (Bundling) پرداخت.
 
فرجود گفت: ایرانسل با ایجاد امکان عرضه خدمات شبکه خصوصی مجازی (VPN) بر روی بستر شبکه باندپهن همراه سازمانی خود، کانالی امن برای نقل و انتقال داده ها و در عین حال جدا از بستر اینترنت فراهم می کند. 
 
وی در ادامه، بیشترین کارایی شبکه اختصاصی مجازی را در مواردی نظیر برقراری ارتباط بین شعب و دفاتر مختلف شرکت ها و سازمان های دارای پراکندگی جغرافیایی، در پوشش شبکه نسل سوم و چهارم ایرانسل دانست و برقراری ارتباط با شبکه مرکزی شرکت، همینطور مناسب بودن آن برای دورکاری، مانیتورینگ، کنترل، امنیت و انتقال داده بین دفاتر را از دیگر مزیت های این شبکه اختصاصی برشمرد. 
 
 
 
** خدمات پردازش ابری سازمانی ایرانسل
 
مدیرکل کسب و کار شرکت ایرانسل با اشاره به عرضه خدمات پردازش ابری ایرانسل به مشترکین، گفت، هم اکنون خدمات سازمانی پردازش ابری ایرانسل با هدف افزایش امنیت ارتباطات و نگهداشت داده ها، Cloud Based Services، پلتفرم به عنوان سرویس و نرم افزار به عنوان سرویس بعنوان سطوح مختلف خدمات پردازش ابری سازمانی ایرانسل طراحی شده است. 
 
فرجود خدمات پست الکترونیک، ذخیره سازی، تعاملات، دفتر کار مجازی و پردازش را از مرسوم ترین خدمات قابل عرضه روی این بستر عنوان کرد.
 
 
 
** سامانه مأموریت آنلاین
 
مدیرکل کسب و کار شرکتی ایرانسل ادامه داد: سامانه ماموریت آنلاین، سامانه ای جهت دریافت درخواست، تعیین و ابلاغ ماموریت و ارتباط آنلاین با مجری ماموریت است که براساس تماس مشترک با مرکز امداد، ثبت ماموریت، ارجاع ماموریت به منطقه، ارجاع ماموریت به مامور (خودرو) از طریق شبکه APN، قبول ماموریت و ارسال وضعیت از طریق تبلت و اعلام اتمام ماموریت و بایگانی ماموریت قابل بهره برداری است. 
 
فرجود گفت: ثبت درخواست ها، مشاهده خودروهای متعلق به شرکت (پیمانکاران)، مشاهده موقعیت و مسیر یکی از خودروها، ابلاغ و ماموریت جدید و دریافت لیست ماموریت های ابلاغ شده از دیگر ویژگی های سامانه ماموریت آنلاین ایرانسل است. 
 
شبکه نسل چهارم تلفن همراه 4G/LT روز گذشته(سه شنبه) در مراسمی با حضور مدیران ارشد ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه در بوشهر و منطقه صنعتی عسلویه به صورت رسمی راه اندازی شد تا این دو شهر علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوری LTE نیز قرار گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.