اینترنت و شبکه

April 24, 2015
18:32 جمعه، 4ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69285

معاون فضای ‌مجازی قرارگاه خاتم‌الاوصیاء: نظام حاکم بر فضای مجازی باید تغییر کند

معاون فضای‌ مجازی قرارگاه خاتم‌الاوصیاء گفت: خیلی ها معتقدند که در برخورد با اینترنت دو راهکار بیشتر وجود ندارد، یا اینکه کلا آن را کنار بگذاریم یا اینکه تمامی مباحثی که هست را قبول کنیم، اما ما معتقدیم که راه حل سومی نیز وجود دارد و آن این است که نظام و نظم حاکم بر فضای مجازی را تغییر دهیم و این کاری است که از انقلاب اسلامی بر می آید.
 
به گزارش ایسنای کرمانشاه، مهدی صرامی در همایش فرصت‌ها و چالش‌های گفتمان انقلاب اسلامی در کرمانشاه اظهار کرد: امروزه در سطح دنیا شاهد آن هستیم که نوع جدیدی از زندگی در دل فضای مجازی ایجاد شده است، بنابراین پرداختن به موضوعات حوزه فضای مجازی برای هر دولت و ملتی باید در اولویت باشد.
 
وی ادامه داد: امروزه برای دنیای غرب رسانه همچون انجیل است و سندیت عجیبی برای آنها دارد و همچنین سطح تاثیرگذاری‌اش نیز در میان جوامع خود بسیار شگفت انگیز است.
 
صرامی تصریح کرد: زندگی در فضای مجازی امروزه به زندگی دوم مردم تبدیل شده است، لذا این موضوع بسیار حائز اهمیتی است که باید به آن به صورت ویژه پرداخته شود. ورود فضای مجازی به زندگی شخصی تک تک مردم باعث شده که با مقوله ای به نام استکبار مجازی مواجه باشیم.
 
وی یادآور شد: امروزه کل اطلاعات اینترنتی دنیا در دست آمریکاست و به نوعی مدیریت آن در اختیار این کشور است و در واقع آنها از این فرآیند استعمار اطلاعاتی را دنبال می کنند.
 
صرامی افزود: انقلاب اسلامی که توانسته در تمامی عرصه ها ورودی پیدا کند و همواره موفق باشد باید در این عرصه فضای مجازی نیز ورود پیدا کند.
 
صرامی گفت: در فضای مجازی موجود در دنیا سه لایه وجود دارد؛ دسترسی، مدیریت و حاکمیت که ما همیشه لایه اول و نهایتا لایه دوم را می بینیم و همیشه از لایه سوم که لایه حاکمیت است به سادگی می گذریم اما غافل از آنکه اصلی ترین موضوع در لایه حاکمیت اینترنت است. وظیفه ما این است که در ابتدا شناخت کافی نسبت به لایه های اینترنت پیدا کرده و در ادامه برای تغییر این لایه ها گام برداریم.
 
معاون فضای مجازی قرارگاه خاتم الاوصیاء با اشاره به تاثیرات منفی اینترنت و شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک گفت: سال گذشته در قالب یک بررسی که صورت گرفت نشان داد از 100 پرونده مربوط به دادگاه خانواده، ریشه اختلافات 60 خانواده به مسائل فضای مجازی و فیس بوک بر می‌گردد و ما در این باره نمی توانیم هیچ اقدامی علیه مدیریت فیس بوک انجام دهیم و این خود نوعی از کاپیتولاسیون نانوشته است.
 
صرامی تاکید کرد: مدل درست استفاده از اینترنت، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور است؛ یعنی اطلاعات کشور در داخل کشور بچرخد، اما متاسفانه در این زمینه کوتاهی می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.