امنیت

فناوری اطلاعات

April 26, 2015
7:43 یکشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69380

ستاره هالیوودی: همه ما هکر هستیم

یکی از ستاره‌های هالیوود در کنفرانس امنیت سایبر آر اس ای که همه ساله با حضور شخصیت‌های برجسته این بخش برگزار می‌شود، گفت: حمله هکرها به شرکت سونی پیکچرز در پاییز گذشته تاثیر بدی روی هالیوود داشته است.
 
الک بالدوین – بازیگر برجسته سینمای آمریکا – گفت: حمله هکرها به شرکت سونی پیکچرز در پاییز گذشته برای جلوگیری از انتشار فیلم کمدی مصاحبه درباره کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، تاثیر بدی روی هالیوود داشته است.
 
وی افزود: بسیاری در هالیوود امیدوار بودند که کنگره یا کاخ سفید برای نمایش فیلم مصاحبه برنامه ریزی کنند تا به افرادی که به دنبال لغو نمایش این فیلم بودند، پاسخ محکمی بدهند.
 
بالدوین گفت: اما چه اتفاقی افتاد؟ اگر افرادی شروع به هک کردن دیگران کنند تا حرف‌های آنها را تحت کنترل درآورند، شما چه می‌کنید؟ برای مثال فردی می‌گوید می‌خواهد فیلمی را براساس زندگینامه پوتین (رئیس جمهور روسیه) بسازد، آنگاه عده ای سیستم‌های استودیوی فیلمسازی را هک می‌کنند و می‌گویند اگر شما این فیلم را منتشر کنید، ما این کارها را علیه شما انجام می‌دهیم.
 
بالدوین افزود: همه افراد در این سالن یک "هکر درون" دارند. همه احساس می‌کنند موضوعاتی مخفی نگه داشته می‌شوند که نباید مخفی بماند. اما شما باید بپرسید آیا ما حق داریم که تعیین کنیم چه اطلاعات شخصی قانونا می‌تواند منتشر شود.
 
این ستاره هالیوودی افزود: انتشار هزاران ایمیل سونی پیکچرز که نهایتا به استعفای امی پاسکال، رئیس این شرکت انجامید اکنون ارتباطات در هالیوود را تغییر داده است.
 
اما بالدوین بین افرادی نظیر ادوارد اسنودن، مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که برای انتشار اطلاعات شخصی انگیره منطقی داشتند و اقدامات مجرمانه نظیر هک کردن سونی پیکچرز تفاوت قائل شد.
 
وی افزود: خصوصی نگه داشتن زندگی یک ستاره سینما سخت است زیرا همه یک دوربین یا یک موبایل در جیب دارند.
 
بالدوین با اشاره به اتفاق تلخ سال 2007 که در آن پیام‌های صوتی این بازیگر به دختر 11 ساله اش منتشر شد، گفت: گوش کنید، من فردی هستم که نباید ارتباطات شخصی وی را هک کنید. مسائلی وجود دارند که بهتر است مخفی بمانند. به همین دلیل کاری که شرکت‌هاتی امنیتی انجام می‌دهند بسیار ضروری است.
 
وی درباره ساخت فیلمی درباره پوتین گفت: صنعت سینمای هالیوود در حال حاضر بسیار متزلزل است و مذاکره در این باره بدون احتیاط دشوار است.
 
همه ساله کنفرانس آر اس ای بهترین و برجسته ترین شخصیت‌ها در زمینه امنیت سایبری را گردهم می‌آورد. افرادی نظیر کیت الکساندر، مدیر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، مایک راجرز، رئیس سابق کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا و تحلیلگران، محققان و کدنویس‌های برجسته جهان در کنفرانس آر اس ای 2015 که در سانفرانسیسکو برگزار شد، حضور داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.