امنیت

فناوری اطلاعات

April 26, 2015
9:49 یکشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69389

اکانت توییتر و وب‌ سایت تسلا هک شد

حدود چند ساعت پیش در اکانت توییتر و وب‌سایت رسمی تسلا فعالیت‌های مشکوکی دیده شد که بر اساس آن توییت عجیبی از اکانت توییتر منتشر شد، در این توییت اعلام شده که کمپانی تسلا دیگر هیچ کنترلی روی حساب کاربری توییتر خود ندارد. 
 
 در توییتی که از حساب کاربری تسلا منتشر شده، هکرها شماره تلفنی را توییت کرده و گفته‌اند که هرکس با این شماره تلفن تماس بگیرد، یک خودروی رایگان از تسلا دریافت خواهد کرد. پس از این توییت نام کاربری تسلا به RIPPRGANG# تغییر یافت.
 
                              
وب‌سایت رسمی تسلا نیز شاهد فعالیت‌های مشکوک و در نهایت دیفیس بود:
 
حساب کاربری توییتر با نام rootworx@ چندین بار توییتی را منتشر کرده که هیچ مسئولیتی را در قبال این هک قبول نمی‌کند. این توییت بخاطر شماره تلفنی که در اکانت رسمی توییتر درج شده بود از سمت rootworx@ منتشر شد، زیرا شماره تلفن متعلق به این فرد بود.
 
بسیاری از حساب‌های کاربری توییتر و حتی صاحبان خود توییتر نیز در طول زمان درگیر هک و حملات سایبری شده‌اند و معمولا این اتفاق برای اکثر کمپانی‌های بزرگ رخ می‌دهد. از آنجایی که وب‌سایت تسلا به راحتی هک شده، به نظر می‌رسد رخنه امنیتی بزرگی در وب‌سایت این کمپانی وجود داشت. پس از این هک، تسلا کنترل حساب کاربری توییتر خود را به دست گرفت ولی هنوز وب‌سایت غیرفعال است. 
 
پس از این هک، حساب کاربری ایلان ماسک نیز هک شد:
 
               
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.