رگولاتوری

April 26, 2015
11:08 یکشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69396

رسیدگی وزارت ارتباطات به ۲۴۰۰ شکایت ارتباطی/ نظارت جدی بر فعالیت اپراتورهای ICT

رئیس مرکز بازرسی وزارت ارتباطات از پیگیری و بررسی ۲۴۰۰ مورد شکایت از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات -۲۵- و سامانه ارتباط مردم و دولت -سامد- در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۳ خبر داد.
 
داوود سبوحی با بیان اینکه رسیدگی به درخواست های مشترکان حوزه ICT از مهم ترین اولویت های وزارت ارتباطات است تاکید کرد: نظارت بر فعالیت ها و خدمات اپراتورهای فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با جدیت بیشتری دنبال می شود.
 
 
رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه در حوزه دریافت شکایات، بررسی و رسیدگی به آن ها در سال جدید برنامه های منسجمی را دنبال خواهیم کرد، گفت: در سال گذشته با توجه به تاکیدات ویژه وزیر ارتباطات مبنی بر رسیدگی به شکایات بالغ بر ۲۴۰۰ شکایت از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات (۲۵) و سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) پیگیری و مورد بررسی قرار گرفته است.
 
وی تشریح و شفاف سازی موضوعات و فراوانی شکایات به منظور آسیب شناسی و رفع نواقص در سال جدید را یکی از برنامه های  مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارنباطات عنوان کرد و گفت: به حداقل رساندن شاخص های ضعیف و تقویت شاخص های مثبت در ارتباط با  خدمت رسانی در رعایت حقوق مردم را از برنامه های این مرکز است.
 
سبوحی گفت: در بحث ارزیابی عملکرد دستگاهها نیز، شفاف سازی فعالیتهای ستاد وزارت ارتباطات، شرکت ها و سازمان های تابعه را در دست اقدام داریم.
 
رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات تاکید کرد: این ارزیابی ها به صورت دقیق، به صورت سه دوره ۴ ماهه صورت می گیرد.
 
وی انتصاب مدیران کارآمد و با تجربه، بررسی عملکرد تمامی واحدهای ستادی و اجرایی در حوزه طرح تکریم ارباب رجوع، معرفی و تقدیر از واحدهای اداری فعال در حوزه  ارتباطات و فناوری اطلاعات را از دیگر برنامه های این مرکز در سال جدید عنوان کرد و گفت: بررسی عملکرد تمامی واحدهای ستادی و اجرایی در حوزه تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی را دنبال خواهیم کرد؛ همچنین معرفی افراد واجد شرایط جهت انتصاب در سمت بازرس ویژه مبارزه با رشوه (موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری) و نظارت بر عملکرد آنها و تهیه برنامه بازرسی برای بازرسان حوزه تکریم مردم و نظارت بر عملکرد آن ها و نیز تهیه و احرای برنامه بازرسی از واحد های مختلف ستادی و استانی در راستای وظیفه ذاتی مرکز و تهیه گزارش به منظور آسیب شناسی جهت ارائه گزارش به وزیر ارتباطات از دیگر برنامه های سال جاری این مرکز است.
 
رئیس کارگروه سلامت اداری وزارت ارتباطات با بیان این که بررسی عملکرد ادارات کل استانی از جمله وظایف این مرکز است که نسبت به آن اهتمام داریم گفت: آسیب شناسی عملکرد سازمان ها و شرکت های تابعه و همچنین تهیه طرح های پیشگیرانه برای نقاط مفسده خیز در راستای اجرای مصوبات کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و ابلاغ شاخص های ارتقا سلامت اداری، از جمله طرح های این مرکز به منظور پیشگیری از فساد اداری در سال ۹۴ خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.