اپراتورها

تلفن همراه

April 27, 2015
11:06 دوشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69427

قطع ۲۰ هزار سیم کارت همراه اول به دلیل عدم ارائه کد ملی

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: سیم کارت ۲۰ مشترک همراه اول به دلیل عدم ارسال کدملی و نقص مدارک قطع شده است.
وحید صدوقی در گفتگو با مهر، در مورد آخرین وضعیت طرح ساماندهی سیم کارتهای بدون هویت در شبکه همراه اول که با همکاری رگولاتوری در حال اجرا است، گفت: براساس آخرین آمارها، ۲۰ هزار مشترک در پایگاه داده همراه اول، فاقد کدملی هستند که بعد از بارها اخطار و ارسال پیامک، سیم کارت این مشترکان قطع ارتباط شده است.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از مشترکان پس از دریافت پیامک نسبت به اعلام هویت و ارائه مدارک اقدام کرده اند اظهار داشت: مطابقت کدملی های اعلام شده با مدارک مشترکان در حال انجام است.
 
مدیرعامل همراه اول در مورد اجرای طرح قطع ارتباط افراد دارای بیش از ۱۰ سیم کارت نیز گفت: این طرح به زودی اجرایی می شود.
 
وی گفت: هم اکنون به مشترکانی که دارای ۱۰ سیم کارت در سیستم اطلاعاتی ما باشند سیم کارت واگذار نمی شود اما در گذشته این اقدام انجام می شد و به همین دلیل برخی افراد هستند که بیش از ۱۰ سیم کارت به نامشان ثبت شده است.
 
صدوقی افزود: در حوزه سیم کارتهای دائمی در این زمینه تخلفی دیده نمی شود اما در بخش سیم کارتهای اعتباری برخی مشترکان سیم کارتهای فله ای خریده و دربازار خرید و فروش می کردند که نقل و انتقال این سیم کارتها صورت نگرفته است.
 
وی افزود: با اجرای این طرح، استفاده از سیم کارتهای اعتباری نیز ضابطه مند خواهد شد.
 
احراز هویت از مشترکان موبایلی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص است از دی ماه ۹۳ آغاز شد و رگولاتوری اعلام کرد که ارتباط مشترکانی را که اطلاعاتشان را تکمیل نکنند، تا ۱۵بهمن ماه قطع می کند. پس از این اعلام بود که رگولاتوری در چند مرحله به کاربران موبایل زمان داد تا از طریق پیامک، کدملی خود را به اپراتور مورد نظر ارائه کنند.
 
این اقدام در راستای ساماندهی استفاده از سیم کارتهای تلفن همراه بی نام و نشان در کشور و استفاده غیرقانونی برخی مشترکان از این سیم کارتها انجام شد تا سیم کارتهایی که دارای نقص اطلاعات هستند در پایگاه داده اپراتورها احراز هویت شوند؛  براین اساس اپراتورهای تلفن همراه در چندین مرحله با ارسال پیامک به مشترکانی که اطلاعاتشان در پایگاه داده این اپراتورها ناقص بود از مشترکان خواستند نسبت به تکمیل اطلاعاتشان اقدام کنند.
 
در نهایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همکاری اپراتورهای موبایل، ارتباط مشترکانی که در مدت تعیین شده کدملی خود را اعلام نکردند از ۸ فروردین ماه ۹۴ قطع کامل کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.