رگولاتوری

April 28, 2015
15:19 سه شنبه، 8ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69466

احضار وزیر ارتباطات و مسوولان مخابرات به دلیل بی‌توجهی به تذکرات نمایندگان مجلس

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، از احضار وزیر ارتباطات و مسوولان شرکت مخابرات ایران به مجلس در پی بی‌توجهی به تذکرات نمایندگان در پی تخلفات انجام شده خبر داد.
بهروز نعمتی با تخلف خواندن اقدام شرکت مخابرات در واگذاری خطوط ثابت رند ۴ یا ۵ رقمی بدون در نظر گرفتن شرایط قانونی مزایده، گفت: احضار وزیر ارتباطات و مسوولان شرکت مخابرات در دستور کار مجلس است.
وی با تخلف خواندن اقدام شرکت مخابرات در واگذاری خطوط ثابت رند ۴ یا ۵ رقمی بدون درنظر گرفتن شرابط قانونی مزایده، افزود: شرکت مخابرات باید در واگذاری خطوط ثابت رند ۴ یا ۵ رقمی تابع شرایط مزایده بوده و نسبت به بروز هر نوع تخلفی در این باره حساس باشد.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر واگذاری خطوط مذکور به برخی شرکت‌های سودجو رانت به شمار می‌رود، گفت: قرار بوده که مزایده‌ها خیلی شفاف و روشن اعلام و نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و سازمان مدیریت در جریان آن حضور داشته باشند که رعایت نشدن این موارد از سوی شرکت مخابرات تخلف آن را محرز می‌کند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه شرکت مخابرات باید به قانون در واگذاری خطوط پایبند باشد، تصریح کرد: واگذاری‌های بدون ضابطه و لحاظ کردن رانت در آن تنها به متضرر شدن مردم و بی‌اعتمادی آن‌ها به مسوولان منجر می‌شود.
وی با بیان اینکه باید جلوی هر نوع اعمال سلیقه در ارایه خدمات به مشترکان گرفته شود، تصریح کرد: ادامه روند کنونی از سوی مخابرات در واگذاری خطوط مذکور به طور حتم ورود مجلس را به موضوع برای احقاق حق مردم به همراه خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.