فناوری اطلاعات

April 28, 2015
15:44 سه شنبه، 8ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69474

وزیر ارتباطات اعلام کرد: افزایش ۷۰ میلیونی مرسولات پستی در یک سال/ بومی سازی خدمات پستی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۷۰ میلیونی تعداد مرسولات پستی درسال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ خبر داد و خواستار بومی سازی خدمات پستی با مطالعه تطبیقی این خدمات در سایر کشورها شد.
محمود واعظی امروز سه شنبه در گردهمایی سراسری مدیران پستی کشور، سیاست دولت را چابک‌سازی با نفرات کم و آگاهی بالا عنوان کرد که وظیفه هدایت و نظارت را برعهده دارد و اجرا را به مردم بسپارد.
 
وی با تبیین برنامه‌های سال ۹۴ شرکت پست در ۳ بخش فعالیت‌های فیزیکی، الکترونیکی و مالی گفت: شرکت پست در سال ۹۴ شعار پست هوشمند را محقق خواهد کرد.
 
واعظی با تاکید براینکه شرکت پست باید خود را برای تحول اساسی و زیربنایی آماده کند اضافه کرد: مجموع ترافیک پستی کشور در سال ۹۲ از ۵۶۲ میلیون مرسوله در سال به ۶۳۲ مرسوله در سال ۹۳ افزایش یافته است؛ افزایش ۷۰ میلیونی تعداد مرسوله‌ها در یک سال و افزایش ۲۸ درصدی وزن و حجم مرسولات بیانگر عملکرد خوب پست است؛ همچنین درسال ۹۳ حجم مرسولات پست ویژه ۳۴ درصد، حجم مرسولات پست پیشتاز ۲۶ درصد و حجم مرسولات پست سفارشی ۲۳ درصد رشد داشته است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کمک به شرکت پست در سال ۹۳ از طریق بودجه خدمات اجباری مخابراتی – USO – خبر داد و گفت: در سال ۹۳ علاوه بر پرداخت بسیاری از بدهی‌ها، تبعیض پرداختی حقوق کارمندان شرکت پست کاهش یافت و حقوق‌ها به طور متوسط ۳۰ درصد اضافه شد که این روند را تا آنجا که هیچ تبعیضی برای همکاران پستی و دیگر بخش‌ها نباشد ادامه می‌دهیم.
 
واعظی حذف ۱۱۰ ردیف مدیریتی در تهران و استان‌ها و عدم استخدام نیروی جدید به جای ۱۱۴۲ نیروی بازنشسته شده پست را از جمله اقدامات خوب مدیریتی برای این شرکت زیرمجموعه وزارت ارتباطات اعلام کرد و از راه اندازی دیتاسنتر شرکت پست در تهران خبر داد که امکان ارائه انواع سرویس‌ها به مردم را فراهم می کند.
 
وی تصریح کرد: تا زمانی که پست بانک زیر نظر وزارت ارتباطات است حتما سرویس پست مالی پست باید تحت نظر پست بانک ارائه شود در غیر این صورت، این موضوع آغاز اختلافات خواهد بود.
 
واعظی از بخش بین‌الملل شرکت پست خواست که اقدامات پستی در دیگر کشورها را مطالعه و برای بومی‌سازی این خدمات به کارگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.