رگولاتوری

April 28, 2015
15:52 سه شنبه، 8ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69476

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: تصدی‌گری به جان بدنه سازمانی وصل است/ حقوق کارکنان پستی 30 درصد افزایش یافت

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در بدنه سازمان‌ها کار تصدی‌گری به جانشان وصل است، گفت: سیاست دولت روحانی چابک‌سازی دولت با نفرات کم و آگاهی بالاست که هدایت و نظارت کند و اجرا را به مردم بسپارد.
 
محمود واعظی در همایش سراسری مدیران پستی با تبیین برنامه‌های سال 94 شرکت پست اظهار داشت: اولویت‌های این  شرکت در سه موضوع فعالیت‌های فیزیکی، الکترونیکی و مالی متمرکز خواهد  بود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شرکت پست در سال 94 با شعار پست هوشمند در خدمت مرم ارایه خدمت خواهد کرد گفت: پست باید خود را برای تحول  اساسی و زیربنایی آماده کند و تجربه 20 ماهه من این باور را ایجاد کرده است.
 
وی گفت: عملکرد سال گذشته شرکت پست نشان می‌دهد که مجموع ترافیک این شرکت در سال 92 از 562 میلیون مرسوله در سال به 632 مرسوله در سال 93 افزایش یافته است. افزایش 70 میلیونی تعداد مرسوله‌ها در یک سال و افزایش 28 درصدی وزن و حجم مرسوله‌ها عملکرد خوبی است.
 
واعظی اضافه کرد همچنین درسال 93  حجم مرسولات پست ویژه 34 درصد، حجم مرسولات پست پیشتاز 26 درصد و حجم مرسولات پست سفارشی 23 درصد رشد داشته است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در سال 93 از بودجه USO  به پست کمک شد و با تلاش کارکنان خود برای اولین بار ضرر نداد و کمی سود حاصل شد.
 
وی اظهار داشت: در سال 93 علاوه بر پرداخت بسیاری از بدهی‌ها تبعیض پرداختی حقوق کارمندان شرکت پست کاهش یافت و حقوق‌ها به طور متوسط 30 درصد اضافه شد که این روند را تا آنجا که هیچ تبعیضی برای همکاران پستی و دیگر بخش‌ها نباشد ادامه می‌دهیم.
 
واعظی حذف 110 ردیف مدیریتی در تهران و استان‌ها و عدم استخدام نیروی جدید به جای 1142 نیروی بازنشسته شده پست را از جمله اقدامات خوب مدیریتی شرکت پست نام برد.
 
وی اضافه کرد: همچنین با دیتاسنتر شرکت پست که در چهارراه لشکر در  حال راه راه‌اندازی است ارایه انواع سرویس‌ها به مردم فراهم خواهد شد.
 
واعظی با بیان اینکه در بدنه سازمانی کار تصدی‌گری به جانشان وصل است گفت: توصیه می‌کنم که روی همکاری با بخش خصوصی حساب ویژه‌ای باز کنید که قطعا به نفع جامعه خواهد بود. سیاست دولت روحانی ایجاد دولتی چابک با نفرات کم و آگاهی بالاست که هدایت، نظارت و سیاست‌گذاری را برعهده گیرد و اجرا را به مردم بسپارد.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر این پست و پست بانک را به همکاری نزدیک با یکدیگر تشویق می‌کنم و تا زمانی که پست بانک زیر نظر وزارت ارتباطات است حتما سرویس پست مالی پست باید تحت نظر پست بانک ارایه شود در غیر این صورت آغاز اختلافات خواهد بود.
 
واعظی همچنین از بخش بین‌الملل شرکت پست خواست که اقدامات پستی در دیگر کشورها را مطالعه و بومی‌سازی کنند.
 
وزیر ارتباطات تاکیدکرد پست باید از امکانات موجود و حتی خودرو و مرسولات برای تبلیغات و معرفی خدمات استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.