بازی

فناوری اطلاعات

April 28, 2015
16:32 سه شنبه، 8ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69485

آغاز «عملیات سری 3» در آبان ماه امسال

مجموعه بازی‌های بسیار موفق و پرطرفدار «ندای وظیفه» (Call of Duty)، بیش از 10 سال است که در دنیای بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی خودنمایی می‌کند.
 
مجموعه بازی‌های بسیار موفق و پرطرفدار «ندای وظیفه» (Call of Duty)، بیش از 10 سال است که در دنیای بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی خودنمایی می‌کند. از اولین قسمت ‌مجموعه که در سال 2003 میلادی برای کنسول پلی‌استیشن1 و رایانه‌های شخصی عرضه شد؛ تا جدیدترین قسمت آن یعنی «ندای وظیفه: جنگاوری پیشرفته» (Call of Duty: Advance Warfare) که روی کنسول‌های نسل هشتمی خودنمایی کرد؛ دوازده سال می‌گذرد. در این دوازده سال، قسمت‌های متعددی از این مجموعه بازی موفق وارد دنیایی بازی‌های ویدیویی شده است.
 
ناشر ‌مجموعه بازی‌های ندای وظیفه، شرکت «اکتیویژن» (Activition) است که به‌صورت مشترک با دو استودیو بازی‌سازی «اینفینیتی‌وارد» (Infinity Ward) که خرده سری بسیار موفق و پرفروش «جنگاوری نوین» (Modern Warfare) را ساخته است، و استودیوی «تری‌آرک» (Treyarch) که ساخت خرده سری محبوب «عملیات سری» (Black Ops) را در کارنامه دارد، همکاری می‌کند. لازم به ذکر است که ساخت جدیدترین نسخه از مجموعه بازی‌های ندای وظیفه، یعنی جنگاوری پیشرفته را استودیوی «اسلج‌هامر گیمز» (Sledgehammer Games) عهده دار بوده است.
 
عملیات سری سوم
 
قسمت‌های اول و دوم خرده سری عملیات سری که توسط استودیوی تری‌آرک ساخته شده‌اند، توانستند در عرصه‌ی فروش و کسب محبوبیت میان کاربران به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند. بعد از عرضه‌ی قسمت دوم از این خرده سری، انتظار می‌رفت که ساخت قسمت بعدی آن را هم تری‌آرک عهده دار باشد. اما در یک اقدام عجیب، ناشر این سری بازی‌ها یعنی اکتیویژن اعلام کرد که ساخت ندای وظیفه: جنگاوری پیشرفته را استودیوی اسلج‌هامر گیمز بر عهده خواهد داشت. 
 
حال بعد گذشت سه سال از عرضه‌ی عملیات سری 2، استودیوی تری‌آرک سکوت خود را شکسته و اقدام به معرفی قسمت سوم از این خرده سری محبوب کرده است. امروز اکتیویژن اولین تیزر این بازی به‌همراه چند تصویر از روند بازی و اطلاعات تکمیلی آن را منتشر کرده است. مثل قسمت قبلی ، بازهم شاهد جنگ‌های پیشرفته در زمان آینده هستیم؛ با این تفاوت که انگار در قسمت جدید دیگر امیدی به نجات نسل بشر باقی نمانده است. با توجه به تیزر منتشر شده، برای روند بازی عملیات سری3 مکانیک‌های جدیدی تدارک دیده شده است که از آن جمله می‌توان به قابلیت راه رفتن روی دیوار و استفاده از محیط به‌عنوان ابزاری برای پیش‌روی در زمان درگیری‌های سنگین بازی، اشاره کرد؛
 
احتمالا این مکانیک از روی بازی انحصاری ایکس‌باکس وان یعنی «تایتان فال» (Titanfall) الگوبرداری شده است. هم‌چنین برای بخش چندنفره‌ی بازی مکانیک «سیستم تخصصی» (Specialist System) در نظر گرفته شده است که قابلیت انتخاب و ارتقا 9 سرباز الیت در جریان بازی و افزایش قابلیت‌ها‌ی‌شان را ممکن خواهد کرد. همچنین بازی‌کننده‌ها می‌توانند به‌صورت کاملا حرفه‌ا‌ی، کاراکترشان را به‌دلخواه شخصی‌سازی کنند. در نظر داشته باشید که قابلیت بازی 4 نفره به‌صورت (Co-op) ‌برای عملیات سری3 ‌درنظر گرفته شده است. 
 
شخصیت اصلی بازی که در بخش تک‌نفره و داستانی به‌جای‌اش بازی خواهید کرد به یک بازوی مکانیکی مجهز شده که در شرایط‌ مختلف، قابلیت‌ها‌ی‌اش تغییر خواهد کرد. ربات‌ها هم از دشمنان اصلی بازی هستند که درگیری با آن‌ها به هیجان روند بازی افزوده است. درگیری‌های تن به تن بازی به‌شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و تنها به ضربات چاقو منتهی نمی‌شود. در جریان روند بازی می‌توانید با هک کردن پهبادهای دشمن، از موقعیت‌های سری آن‌ها با خبر شوید. همچنین می‌توانید با پهبادهای هک شده به دشمنان حمله و آن‌ها را از پای دربیاورید.
 
در تیزر منتشر شده یک جمله‌ی پر معنا که احتمالا توسط کاراکتر اصلی بازی گفته شده، به گوشی می‌رسد: « چقدر می‌توانیم فن‌آوری را توسعه بدهیم؛ پیش از آن‌که فن‌آوری روی زندگی‌مان تاثیر عکس بگذارد» (How far can we push technology, before it starts to pushing back). در اولین تیزر منتشر شده از بازی، تمرکز اصلی ویدیو روی نمایش پیشرفت فن‌آوری و فراگیر شدن آن در زندگی روزمره‌ی آدم‌ها بود. همچنین اشاره‌ی ویژه‌ای به جایگزین شدن ابزارهای مکانیکی به‌جای اعضای بدن انسان شده بود. با این تفاسیر پایه و اساس ندای وظیفه: عملیات سری3 روی همین موضوع و تبعات آن است. مثل قسمت قبلی این مجموعه بازی یعنی جنگاوری پیشرفته، بخش ویژه‌ای در بازی به نام Zombie Mode وجود دارد که در مراحل آن، بازیکنان به‌صورت تک‌نفره یا چندنفره به مبارزه با زامبی‌ها خواهند پرداخت.
 
ندای وظیفه: عملیات سری3 در تاریخ پانزده‌ام آبان ماه سال جاری (شش نوامبر 2015) برای دو کنسول نسل هشت‌امی پلی‌استیشن4 و ایکس‌‌‌باکس وان در کنار رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است نسخه‌ی آزمایشی (بتا) این بازی برای کسانی که ‌آن را پیش خرید کرده‌اند عرضه خواهد ‌شد.
 
 
بروز رسانی:
 
برای اولین بار در تاریخ سری بازی‌های ندای وظیفه، کاربران می‌توانند شخصیت داستانی خود را به دلخواه طراحی کنند. به احتمال زیاد، تری‌آرک قصد ایجاد انتخاب‌های زیادی در بخش شخصیت سازی بازی را دارد. این امر امکان طراحی شخصیت اصلی بازی، به دلخواه کاربران را ایجاد خواهد کرد. در کنار این موارد، در عملیات سری 3 شما می‌توانید لباس‌ها، اسلحه‌ها، قابلیت‌ها و حتی جنسیت شخصیت خود را تعیین کنید. 
 
می توانید ویدیو منتشر شده همراه خبر را اینجا مشاهده کنید.
 
در ادامه حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای عملیات سری3 روی رایانه‌های شخصی ‌را می‌توانید ‌مطالعه کنید: 
 
سیستم‌عامل: Windows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit / Windows 8.1
پردازنده: Intel® Core™ i3-530 @ 2.93 GHz / AMD Phenom™ II X4 810 @ 2.60 GHz
حافظه‌ی رم: 6 GB RAM
کارت گرافیک: NVIDIA® GeForce® GTX 470 @ 1GB / ATI® Radeon™ HD 6970 @ 1GB
دایرکت‌اکس: Version 11
شبکه: Broadband Internet connection
کارت صدا: DirectX Compatible
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.