تلفن همراه

فناوری

April 29, 2015
10:57 چهارشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69505

وقتی تلفن همراه پرواز می کند!

در اقدامی جالب توجه محققان توانستند تلفن همراهی را به پرواز درآورند.
فناوری پهپادها روز به روز در حال توسعه است و در تازه ترین ابتکارعمل صورت گرفته در این عرصه، محققان توانسته اند با تلفیق یک دستگاه تلفن همراه هوشمند با پهپادی ساده به سیستم هوشمند تصویربرداری و ثبت اطلاعات ارزان از طریق آسمان دست یابند.
در حال حاضر پهپادهایی که برای کسب اطلاعات میدانی یا تصویربرداری طراحی شده و به پرواز درمی آیند با قیمتهای مختلفی ساخته می شوند که برخی از آنها هزینه قابل توجهی نیز دارند. اما در این نوآوری که توسط محققان شرکتی دانش بنیان در ایندیانای آمریکا صورت گرفته، از تلفن همراه هوشمند به عنوان مغز سیستم پروازی استفاده می شود. بدین ترتیب عملا پهپاد فوق مدرنی ساخته شده که قیمت چندانی ندارد.
 
تلفن های همراه هوشمند از پردازشگرها و حسگرهای چندگانه ای بهره می برند که قابلیت بالایی به این دستگاهها داده و از این رو می توان از آنها به عنوان بخش اصلی و آنالیزکننده پهپادها استفاده کرد.
 
در این فناوری جدید که PhoneDrone نام دارد می توان از تلفن های همراه هوشمند آیفون S۴ و بالاتر از آن و همچنین اکثر تلفن های همراه هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده کرد.
 
محققان این فناوری جدید را به گونه ای طراحی کرده اند که می توان از یک تلفن همراه هوشمند یا تبلت بر روی زمین، مراحل پرواز پهپاد را کنترل کرد. همچنین با استفاده از وای فای این امکان وجود دارد که پهپاد و تلفن همراه هوشمند یا تبلت روی زمین بر روی یک فرکانس مشخص قفل شوند تا در این وضعیت پهپاد به طور خودکار در نزدیکی کنترل کننده خود به پرواز ادامه دهد.
 
مشاهده زنده تصاویرو ویدئوهایی که پهپاد تهیه می کند از طریق تلفن همراه هوشمند یا تبلت بر روی زمین امکان پذیر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.