تلفن همراه

گوشی

April 29, 2015
11:20 چهارشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69511

چرمی برای مکالمه؛ G4 معرفی شد

پس از سامسونگ و HTC، این بار نوبت به LG رسید تا از پرچم‌دار سال 2015 خود پرده‌برداری کند. امروز، هشت‌ام اردیبهشت در دو رویداد رسمی نه چندان باشکوه که به طور همزمان در شهرهای لندن و نیویورک برگزار شد، LG از چهارمین عضو از خانواده‌ی گوشی‌های رده‌بالای G، با نام G4 رونمایی کرد. گوشی G4 همان‌طور که پیش‌تر مشخص شده بود، از صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی با دقت Quad HD و تکنولوژی Quantum Display، دوربینی با حسگر 16 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.8 و قابی با روکش چرم طبیعی در پشت گوشی استفاده می‌کند.
 
ابتدا «جونو چو» (Juno Cho) مدیرعامل بخش موبایل LG Electronics به روی سن آمد و از اینکه اکثر گوشی‌های امروزی شبیه به هم بوده و چندان کاربرپسند نیستند، ابراز نارضایتی کرد. او اعلام کرد که G4 با در نظر گرفتن این دو مورد و شعار «خلاقیت برای زندگی بهتر» (Innovation for a Better Life) طراحی شده است. سپس با نشان دادن یک ویدئوی کوتاه، معرفی G4 آغاز شد.
 
مدیرعامل بخش موبایل LG اعلام کرد که «کاربر» تمرکز اصلی طراحان این گوشی بوده است. طراحی و در دست گرفتن گوشی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های طراحی G4 بوده است. اما معرفی G4 با معرفی دوربین فوق‌العاده‌ی آن آغاز شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، دیافراگم f/1.8 لنز دوربین این گوشی، موضوع اصلی صحبت‌های Cho بود. سپس از تکنولوژی Quantum Display صفحه‌نمایش و رابط کاربری جدید LG UX 4.0 این گوشی سخن گفته شد.
 
دکتر پاول جیکابز (Dr. Paul E. Jacobs) مهمان بعدی‌ای بود که به روی سن آمد و از همکاری دو کمپانی Qualcomm و LG سخن گفت. همان‌طور که از شایعات گذشته مشخص شده بود، G4 اولین گوشی‌ای است که از تراشه‌ی 64 بیتی Snapdragon 808 استفاده می‌کند که تراشه‌ای 6 هسته‌ای را کنترل می‌کند. به علاوه این گوشی 3 گیگابایت RAM دارد. جیکابز پس از تعریف از سرعت بالای این گوشی در شبکه‌های LTE، به قابلیت‌های تراشه‌ی این گوشی مانند فیلم‌برداری 4K و قدرت پردازش گرافیکی بالای آن اشاره کرد. به علاوه اشاره‌ای هم به سیستم GPS بسیار دقیق این گوشی شد که طبق ادعای LG، تا دو برابر دقیق‌تر از گوشی‌های رده‌بالای دیگر است.
پس از آقای جیکابز، فرنک لی (Frank Lee) مدیر ارتباطات موبایل LG واحد آمریکا به روی صحنه آمد. لی سخن خود را با تعریف و تمجید از طراحی گوشی آغاز کرد. بدنه‌ی G4 طراحی‌ای قوس (Arc) مانند دارد که نه تنها باعث افزایش راحتی هنگام در دست گرفتن گوشی می‌شود بلکه مقاومت آن را در مقابل ضربه افزایش می‌دهد. به علاوه قاب پشتی گوشی توسط کاربر قابل باز کردن است و در زیر آن یک باتری قدرتمند با ظرفیت 3000 میلی‌آمپرساعت وجود دارد.
 
طبق گفته لی، پشت G4 جایی است که تفاوت اصلی آن با دیگر گوشی‌های موجود در بازار مشخص می‌شود. G4 در دو مدل، یکی با قاب پشتی از جنس چرم طبیعی و دیگری با قاب پلاستیکی عرضه خواهد شد. ساخت و مرمت روکش چرمی قاب پشتی G4، بیش از 12 هفته به طول می‌انجامد. در مدل پلاستیکی، همانند G3 یک روکش متالیک بر روی قاب پشتی قرار داده شده است.
 
سپس از قابلیت‌های جدید این گوشی نظیر امکان عکس‌برداری با دو بار فشار دادن کلید Home اشاره شد. بار دیگر به دوباره به دوربین این گوشی اشاره شد و اینکه چگونه دیافراگم f/1.8 آن می‌تواند نور بیشتری را نسبت به دوربین تمامی گوشی‌های دیگر جذب کند. قابلیت جذاب دیگر G4، وجود تکنولوژی OIS 2.0 باعث می‌شود تا لنز گوشی بتواند به جز محورهای عمودی و افقی، در محور سوم و به صورت سه بعدی حرکت تا به طور کامل لرزش دست را خنثی کند. لازم به ذکر است که در هنگام نشان دادن نمونه‌های عکس G4، به طور مستقیم به برتری دوربین این گوشی نسبت به پرچم‌داران سامسونگ و اپل اشاره می‌شد.
 
G4 اولین گوشی‌ای است که در دوربین آن از حسگر Color Spectrum استفاده می‌کند. این حسگر قابلیت تشخیص نور و اجسام را به دوربین گوشی می‌دهد و به کمک استفاده از نور مادون‌قرمز این گوشی باعث می‌شود تا تراز سفیدی و درجه‌ی فلش دوربین، به صورت خودکار بسته به شرایط محیط تنظیم شود. این موضوع باعث می‌شود که تصاویری با نویز کمتر، رنگ‌های طبیعی‌تر و روشنایی بیشتری ثبت شوند. به علاوه نرم‌افزار جدید دوربین گوشی، کلیه‌ی تنظیمات دستی نظیر، ثبت فرمت RAW، کنترل تراز سفیدی، ISO و سرعت شاتر را به کاربر می‌دهد.
 
دوربین جلویی G4 به یک حسگر با دقت 8 مگاپیکسل مجهز شده است که تعدادی فرمان حرکتی (Gesture) به آن اضافه شده است.
پس از دوربین، موضوع بحث رویداد به سمت صفحه‌ی Quantum IPS آن اشاره شد. طبق ادعای LG، صفحه‌ی نمایش G4 نسبت به G3، بیش از 25 درصد روشن‌تر شده و کنتراست آن هم 50 درصد افزایش یافته است. به علاوه خوانایی آن در زیر تابش نور آفتاب بیشتر و سیستم لمس آن نیز به In-Cell تغییر یافته است.
 
برخلاف پرچم‌داران سامسونگ و اپل، G4 از کارت حافظه‌ی microSD نیز پشتیبانی می‌کند.
G4 اولین گوشی ساخت کمپانی LG است که رابط کاربری جدید LG UX 4.0 در کنار سیستم‌عامل اندروید 5.0 استفاده می‌کند. از مهم‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزاری اضافه شده به این گوشی می‌توان به امکانات Memories و Timeline در گالری تصاویر، قابل اجرای چند برنامه‌ای (Multi-Tasking) جدید و قابلیت MirrorLink برای ارتباط با خودرو اشاره کرد. لازم به ذکر است که گوگل به خریداران LG G4، صد گیگابایت فضای ابری Google Drive هدیه می‌دهد.
 
هنوز قیمت و تاریخ عرضه‌ی جهانی G4 مشخص نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.