تحلیل بازار

تلفن همراه

April 29, 2015
11:21 چهارشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69512

درآمدهای ال‌جی در سه‌ماهه اول؛ کاهش فروش تلویزیون، افزایش فروش اسمارت‌فون

ال‌جی امروز گزارش اولیه درآمدهای مالی سه‌ماهه اول سال 2015 خود را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، سود خالص این شرکت به دلیل فروش کمتر از انتظار بخش سرگرمی‌های خانگی (کسب و کار تلویزیون) با کاهشی 60 درصدی نسبت به سه‌ماهه مشابه سال قبل روبرو شده است.
 
ال‌جی امروز گزارش اولیه درآمدهای مالی سه‌ماهه اول سال 2015 خود را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، سود خالص این شرکت به دلیل فروش کمتر از انتظار بخش سرگرمی‌های خانگی (کسب و کار تلویزیون) با کاهشی 60 درصدی نسبت به سه‌ماهه مشابه سال قبل روبرو شده است.
 
سود خالص این شرکت بین ماه‌های ژانویه تا مارس به 38.4 میلیارد وون (35.9 میلیون دلار) رسیده که بسیار کمتر از 92.5 میلیارد وون یک سال قبل است. سود عملیاتی نیز 305.2 میلیارد وون (277.45 میلیون دلار) ثبت شده که 36.2 درصد کمتر از 478.7 میلیارد وونی است که یک سال پیش از آن کسب کرده بود. با این حال میزان فروش سالانه تغییری نداشته و در 12.72 میلیارد دلار ثابت باقی مانده است.
 
با وجود این کاهش، ال‌جی می‌گوید که سود عملیاتی این شرکت نسبت به سه‌ماهه پایانی سال 2014 رشدی 11 درصدی داشته است.
 
ال‌جی افزوده که بخش سرگرمی‌های خانگی در سه‌ماهه نخست سال دچار زیان شده که عمده دلیل آن شرایط نامساعد ارزش پول در کشورهای برزیل و روسیه است. میزان درآمدهای این بخش کاهشی 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و حالا به 4.03 میلیارد دلار رسیده است.
 
در این شرایط بخش موبایل ال‌جی کماکان شرایط بسیار خوبی را سپری می‌کند. ال‌جی در سه‌ماهه نخست سال 15.4 میلیون اسمارت فون به فروش رسانده که 26 درصد بیشتر از سه‌ماهه مشابه سال قبل است. میزان فروش این بخش به 3.27 میلیارد دلار رسیده که 5 درصد بیشتر از سه‌ماهه اول سال 2014 است. 
 
ال‌جی در اطلاعیه خود گفته درآمد ثبت شده در این سه‌ماهه، بیشترین درآمد از زمان ورود این شرکت به بازار اسمارت فون یعنی سه‌ماهه سال 2010 بوده است. ال‌جی می‌گوید که در این درآمد بالا سری پایین رده و میان رده L و F به واسطه محبوبیتی که در دنیا دارند، نقش مهمی ایفا کرده‌اند.
 
فروش در آمریکا نیز رشد فوق العاده 66 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است. 
 
ال‌جی انتظار دارد آغاز فروش ال‌جی جی4 بتواند جایگاه این شرکت در بخش دستگاه‌های پریمیوم بازار را محکم تر از گذشته کند. در حالی که فروش جی3 در بازارهای دنیا بین 7 تا 8 میلیون بوده، ال‌جی می‌گوید که انتظار فروشی 12 میلیونی برای ال‌جی جی4 دارد. جدیدترین پرچمدار ال‌جی دیروز رسما معرفی شد.
 
ال‌جی اعلام کرده که در سه‌ماهه بعدی بر ورود هر چه بیشتر به بازار اسمارت فون های بالارده و پایین رده ادامه می‌دهد و در بخش سرگرمی‌های خانگی نیز بر روی تلویزیون‌های UHD تمرکز بیشتری خواهد داشت. انتظار می‌رود که فروش این تلویزیون‌ها در آسیا و آمریکا با رشد بیشتری در سه‌ماهه دوم روبرو شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.