امنیت

فناوری اطلاعات

May 1, 2015
11:26 جمعه، 11ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69528

راه های سوء استفاده کلاهبرداران را با رعایت نکات ایمنی مسدود کنید

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: کاربران فضای مجازی با رعایت نکات ایمنی می توانند راه های سوء استفاده کلاهبرداران در این حوزه را مسدود کنند.
سرگرد سهیل خاکشور در گفتگو با مهر با بیان اینکه پلیس فتا متولی حفظ امنیت فضای مجازی است افزود: گرچه پلیس فتا با متخلفان و مجرمان فضای مجازی به شدت برخورد می کند، اما بستن راههای سوءاستفاده و توجه به نکات ایمنی از سوی کاربران می تواند کلاهبرداران اینترنتی را در رسیدن به اهدافشان ناامید کند.
 
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش کلاهبرداری های اینترنتی و همچنین ارائه انواع خدمات بانکی از طریق کارت های خدمات الکترونیکی، مشتریان بانکی باید در حفظ و نگهداری کارت های اعتباری دقت لازم را به عمل آورند.
 
این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد که در هنگام استفاده از عابر بانک با تحت نظر قرار دادن اطراف خود در صورت مشاهده افراد مشکوک، موضوع را سریعا به پلیس اطلاع دهند.
 
سرگرد خاکشور تصریح کرد: شهروندان از گذاشتن رمز عبور در کنار کارت خودداری و در هنگام استفاده از دستگاه های کارت خوان فروشگاهی کارت خود را به هیچ وجه در اختیار فروشنده قرار ندهند.
 
وی افزود: فروشندگان موظف هستند که دستگاه کارت خوان را به منظور انجام عملیات بانکی در مقابل مشتری قرار دهند.
 
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی تصریح کرد: پلیس فتا به عنوان متولی حفظ امنیت در حوزه سایبری در کنار سایر متولیان امر، ضمن آموزش کارکنان سازمان های دولتی وغیر دولتی برابر شرح وظایف سازمانی آنها، تامین امنیت کاربران و حفاظت از اسرار و منافع ملی در حوزه سایبر را در دستور کار خود قرار داده و با متخلفان و مجرمان فضای مجازی به شدت برخورد می کند.
 
سرگرد خاکشور از شهروندان خواست تا در صورت مواجه با هر گونه موارد مشکوک اینترنتی و سایر موارد مربوط به فضای مجازی مراتب را از طریق بخش «تماس با ما» در سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی  CyberPolice.ir اعلام یا با شماره تلفن های ۱۱۰ یا ۲-۲۱۸۲۷۷۰ تماس بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.