امنیت

فناوری اطلاعات

May 2, 2015
12:41 شنبه، 12ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69567

فهرست ۱۰ کشور مبداء حملات سایبری/ چین و آمریکا در صدر

موسسه تحقیقاتی آکامای در آخرین گزارش خود از بررسی وضعیت اینترنت در جهان، فهرست ۱۰ کشور دارای بیشترین مبدا ترافیک حملات امنیتی سایبری را منتشر کرد.
براساس گزارش موسسه تحقیقاتی آکامای، وضعیت ترافیک داده ها و اطلاعات جهان در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۴ بررسی و ترافیک حملات و سرعت اینترنت در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.
 
طبق این برآوردها، در طول سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۴، آکامایی مشاهده کرده است که ترافیک حملات اینترنتی از ۲۰۱ کشور نشات گرفته که این تعداد در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۴ حدود ۱۶۱ مورد بوده است.
 
در این فهرست کشور چین همچنان در مکان اول قرار دارد و مسئول تقریبا نیمی از حملات مشاهده شده بوده است و ترافیک حمله تولید شده توسط این کشور نزدیک به سه برابر ایالات متحده آمریکا است که ترافیک حملات آن نسبت به سه‌ماهه دوم حدود ۲۵ درصد رشد داشته است.
 
 
۱۰ کشور مسئول ۸۲ درصد ترافیک حملات سایبری دنیا
 
طبق این بررسی ها دو کشور چین و ایالات متحده تنها کشورهای این فهرست هستند که بیش از ۱۰ درصد ترافیک حملات سایبری را در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص داده‌اند و سایر کشورها همگی کمتر از ۱۰ درصد هستند.
 
در میان سایر کشورهای این فهرست، تنها اندونزی است که شاهد کاهش ترافیک حملات سایبری در این بازه زمانی بوده و از ۱۵ درصد در سه ماهه دوم به ۱.۹ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ میلادی رسیده است.
 
طبق برآوردهای به عمل آمده، تمرکز کلی ترافیک حملات اینترنتی مشاهده شده در دنیا در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۴ اندکی کاهش یافته و ۱۰ کشور برتر، مسئول بیش از ۸۲ درصد ترافیک حملات سایبری تولید شده بوده‌اند که این میزان در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۴ حدود ۸۴ درصد اعلام شده بود.
 
در فهرست ۱۰ کشور مبدا حملات اینترنتی بعد از چین و آمریکا، کشورهای تایوان، هند، روسیه، اندونزی، برزیل، کره جنوبی، ترکیه و ونزوئلا مشاهد می شود.
 
کاهش حملات آسیا اقیانوسیه و افزایش حملات از آمریکای شمالی
 
در همین حال آکامای اعلام کرد: به دلیل کاهش درصد مشارکت اندونزی در تولید ترافیک حملات اینترنتی، تمرکز ترافیک حمله مشاهده شده از منطقه آسیا – اقیانوسیه در سومین سه‌ماهه سال ۲۰۱۴ کاهش داشته و از ۷۰ درصد در سه ماهه گذشته، به ۶۴ درصد رسیده است. آمریکای شمالی منطقه بعدی دارای بیشترین تمرکز بوده و از ۱۴ درصد در سه ماهه قبلی به ۱۹ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ رسیده است. اروپا همچنان شاهد تمرکز حمله ۱۱ درصدی بوده و کمترین حجم حملات متعلق به آمریکای جنوبی و آفریقا بوده که به ترتیب ۵ و یک درصد ثبت شده است.
 
 همچنین توزیع حملات سایبری براساس صنعت نیز نشان می‌دهد که دو بخش شرکتی و رسانه و سرگرمی افزایشی را در تعداد حملات تجربه کرده اند و در حالیکه سایر صنایع، حملات کمتری را تجربه کرده اند. بخش تجاری با کاهش ۱۵ درصدی از ۷۸ حمله به ۶۶ حمله رسیده است و بخش های تک –  High Tech، از ۴۲ حمله به ۳۴ حمله رسیده و کاهش ۱۹ درصدی را شاهد بوده است. بیشترین کاهش در بخش عمومی مشاهده شده که با ۲۷ درصد کاهش، از ۳۰ حمله به ۲۲ حمله رسیده است.
 
آکامایی شاهد افزایش تعداد تکرارهای حملات علیه اهداف هر حمله در سه ماهه سوم بوده و احتمال اینکه یک هدف مجدداً هدف یک حمله قرار بگیرد، ۲۵درصد اعلام شده است که این نشان دهنده کاهش حملات یکتا از ۱۸۴ حمله در سه ماهه دوم به ۱۷۴ حمله در سه ماهه سوم است و تعداد زیادی از حملات تکراری در منطقه آسیا- اقیانوسیه رخ داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.