تبلت

تلفن همراه

May 2, 2015
12:57 شنبه، 12ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69573

آموزش و

مراسم بزرگ‌داشت روز معلم امسال، با نظرخواهی از 20 هزار معلم از طریق ایمیل، برنامه‌ریزی شده است.
 
رییس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در ستاد بزرگداشت، تالار گفت‌وگویی برای دریافت نظرات معلمان در مورد این مراسم تدارک دیده شد و در آن نظرات 20 هزار همکار مورد پرسش قرار گرفت و تا آنجا که امکان داشت از این نظرات در ستاد استفاده شده است.
خسرو نظری افزود: در مراسم بزرگداشت امسال، با توجه به افزایش پایه امتیازات معلمان، 13 هزار و 500 معلم در سطوح منطقه، استان و کشوری نمونه شده‌اند و برای آن که دیگر معلمان بتوانند از تجربیات و توانمندی‌های آنها استفاده کنند، این تالار گفت‌وگو مهیا شده است. 
وی گفت: این انتظار را از فرهنگیان داریم که نظرات خودشان را در مورد انتخاب معلمان نمونه، شاخص‌های انتخاب و فرایند اجرای برنامه‌ها در هفته بزرگداشت روز معلم از طریق ایمیل nazarsanji@mediu.ir به ما اعلام کنند. ما این عطش را در سطح فرهنگیان احساس می‌کنیم که فرایند انتخاب معلمان نمونه نیاز به بازنگری و کیفی‌سازی دارد و دریافت این نظرات می‌تواند شیوه‌نامه را تغییر دهد.
نظری گفت: همچنین در سامانه آموزش‌های کوتاه مدت دو عنوان کتاب از شهید مطهری قرار شده است که معلمان می‌توانند با مطالعه این کتاب‌ها، در آزمون این سامانه شرکت کنند.
رییس مرکز نیروی انسانی وفناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در مورد هوشمندسازی مدارس نیز توضیح داد: با جدیت و علاقه‌مندی که در استفاده از فناوری‌های آموزشی در خانواده‌ها و در مدارس شکل گرفته و ضرورت استفاده از فناوری‌ها درک شده است، تلاش جدی در این زمینه در حال انجام است.
وی افزود: البته این فرایند هوشمندسازی با شیب ملایمی در حال انجام است و اجازه نداده‌ایم به خاطر محدودیت‌های اعتباری، هرگز متوقف شود. از سوی دیگر در تلاشیم از ظرفیت‌های والدین و خیرین نیز در راه هوشمندسازی مدارس استفاده کنیم. 
نظری تاکید کرد: گزارشاتی که هر ماه به ما ارایه می‌شود نیز نشان می‌دهد هر ماه تعداد مدارس هوشمند افزایش می‌یابد.
رییس مرکز نیروی انسانی وفناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته تبلت دانش‌آموزی را به صورت پایلوت در شهر تهران اجرا کرده و نتیجه خوبی گرفتیم و به همین دلیل در سال تحصیلی آینده، این طرح به صورت پایلوت در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود.
وی افزود: به این ترتیب که در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در هر استان یک مدرسه و در هر مدرسه یک کلاس درس به تبلت دانش‌آموزی مجهز شوند. همچنین از مدیران مدرسه نیز خواسته‌ایم با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند، یک کلاس دیگر را نیز به تبلت مجهز کنند.
نظری گفت: تبلت دانش‌آموز یاز حلقه‌های هوشمندسازی مدارس است و می‌تواند نقش زیادی در کیفیت آموزش داشته باشد.
رییس مرکز نیروی انسانی وفناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: هنوز در مورد این که این تبلت‌ها چه سایز و مارک و استانداردی داشته باشند تصمیمی نگرفته‌ایم. البته قطعا اولویت ما حمایت از تولید داخل است به شرط این که استانداردهای مورد نظر را داشته باشند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.