لبه تکنولوژی

May 2, 2015
13:20 شنبه، 12ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69577

خانه‌ها هوشمندتر می‌شوند

تا سال 2019 صادرات جهانی ابزارهای مربوط به خانه‌های هوشمند از مرز 8/ 1 میلیارد دستگاه هم عبور خواهد کرد
زمان می‌گذرد و با خودش همه‌چیز را تغییر می‌دهد. زندگی در عصر تکنولوژی و ابزارهای دیجیتال حالا حتی خانه‌ها را هم هوشمندتر کرده است. به این ترتیب است که در میان مشغله‌های روزگار مدرن، زندگی راحت‌تر و هوشمندتر شده است. 
حالا خانه‌های هوشمند پدیده‌های جدید و جالبی هستند که انتظار می‌رود با سرعت بیشتری استفاده از آنها همه‌گیر شود و تا سال‌های آینده خانه‌های هوشمند بیشتری را در اطراف خودمان ببینیم.  با این همه اما پدیده خانه‌های هوشمند هنوز چندان شناخته شده نیست. جالب است بدانید که حتی بسیاری از کاربران فعلی خانه‌های هوشمند و ابزارهای مرتبط با آنها، هنوز دقیقا نمی‌دانند که ابزارهای مرتبط با خانه‌های هوشمند چه هستند و چطور کار می‌کنند، درست به همین دلیل هم هست که کارشناسان معتقدند تقاضا برای خرید و استفاده از ابزارهای مرتبط با خانه‌های هوشمند هنوز به حداکثر ظرفیت خودش نرسیده است و بازار این محصولات هنوز راه زیادی برای رشد و رونق در پیش‌رو دارد.  از طرفی علاقه و به دنبال آن کنجکاوی افراد برای بهره‌گیری از چنین ابزارهایی در زندگی روزمره باعث شده است که تمایل به خرید و استفاده از این ابزارها هر روز بیشتر و بیشتر شود. به همین دلیل هم هست که تحلیلگران انتظار دارند ابزارهای مرتبط با خانه‌های هوشمند در چند سال آینده رشد قابل‌توجهی داشته باشند. 
موسسه تحقیقاتی BI Intelligence در جدیدترین گزارش تحلیلی خود نگاهی نزدیک‌تر به بازار این محصولات، میزان صادرات و روند رشد آنها در طول پنج سال آینده انداخته است. کارشناسان این موسسه تحقیقاتی پیش‌بینی کرده‌اند که میزان صادرات جهانی ابزارهای مرتبط با خانه‌های هوشمند در طول پنج سال آینده با متوسط نرخ رشد سالانه 67 درصدی افزایش پیدا کند. جالب است بدانید که این روند رشد بسیار سریع‌تر از رشد ابزارهایی مانند تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند است. طبق پیش‌بینی BI Intelligence تا سال 2019 صادرات جهانی ابزارهای مربوط به خانه‌های هوشمند از مرز 8/ 1 میلیارد دستگاه هم عبور خواهد کرد. بد نیست بدانید که ابزارهای مربوط به خانه‌های هوشمند شامل تمام لوازم خانگی هوشمند مانند یخچال‌ها، خشک‌کننده‌ها و شست‌وشوگرها، سیستم‌های ایمنی و امنیتی مانند تمام حسگرها، مانیتورها، دوربین‌ها و هشداردهنده‌های اینترنتی و بالاخره ابزارهای انرژی مانند ترموستات‌ها و لامپ‌های هوشمند می‌شود. 
این گزارش نشان می‌دهد که ابزارهای مربوط به خانه‌های هوشمند در سال جاری میلادی سهم 25 درصدی از کل صادرات صنعت اینترنت اشیا را به خودشان اختصاص می‌دهند که انتظار می‌رود این سهم به سرعت تا سال 2019 به 27 درصد هم افزایش پیدا کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود میزان فروش جهانی این ابزارها در سال 2015 به بیش از 61 میلیارد دلار برسد. کارشناسان انتظار دارند این درآمد حاصل از فروش ابزارهای مربوط به خانه‌های هوشمند تا سال 2019 با متوسط نرخ رشد سالانه 52 درصدی به 490 میلیارد دلار هم برسد.  در این میان اما ابزارهای انرژی و سیستم‌های ایمنی و امنیتی مانند ترموستات‌های هوشمند و حسگرهای شناسایی دود، پرطرفدارترین ابزارهای مربوط به خانه‌های هوشمند هستند. لوازم خانگی هوشمند اما بخشی از این بازار هستند که هنوز در حال رشد و توسعه هستند و به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده مختلف سعی دارند با حضور در این بازار، از رشد و سود آن در آینده نفع ببرند. لوازم خانگی هوشمند این روزها به شکل محدودی تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند. با رشد بیشتر این بازار و افزایش سطح آگاهی افراد از شیوه کار و عملکرد این ابزارها، احتمالا باید منتظر روند رشد صعودی در بازار این محصولات باشیم.
  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.