تلفن همراه

گوشی

May 3, 2015
8:49 یکشنبه، 13ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69586

سونی بوت لودرهای جدید گوشی‌ های خود را منتشر کرد

به نظر می‌رسد کمپانی سونی چند وقتی است از شرکت‌های طرفدار کاستوم رام‌های توسعه‌دهندگان شده است و در همین راستا بوت‌لودرهای جدید خود را برای گوشی‌های این شرکت منتشر کرده تا توسعه‌دهندگان بتوانند از آنها استفاده کنند.
 
با توجه به اینکه گوشی‌های سونی امکان بوت شدن از ریکاوری را نداشتند، یعنی اپلیکیشن‌های شرکت‌های مختلف باید بیلد سیستم را تغییر می‌دانند و اگر اشتباهی رخ می‌داد تعمیر آن بسیار سخت بود، این کمپانی ژاپنی تصمیم گرفته برای رفع این مشکل بوت‌لودرها جدیدی را ارائه کند که بتوان از منوی ریکاوری بوت کرد.
 
این خبر برای اولین بار توسط FXP به عنوان مرکز توسعه‌دهندگانی منتشر شده که به صورت اختصاصی روی دستگاه‌های سونی کار می‌کنند تا بتوان رام‌های کاستوم مانند CyanogenMod را برای کاربران ارائه کرد. به زودی باید منتظر تایید رسمی این خبر باشیم، ولی این نرم‌افزار در حال حاضر برای فلش کردن در دسترس است. اگر یک دستگاه سازگار را به کامپیوتر وصل کنید و از ابزار فلش رسمی سونی کمک بگیرید، می‌توانید برزورسانی بوت‌لودر سونی با نام open devices را دریافت کنید.
 
اما سوال اصلی اینجاست که این بوت‌لودر روی کدام گوشی‌ها کار می‌کند؟ در حال حاضر دستگاه‌هایی که با پردازنده‌های Cortex A7 مانند اکسپریا T2 Ultra، اکسپریا T3، اکسپریا M2 و اکسپریا E3 عرضه شده‌اند می‌توانند این بروزرسانی را دریافت کنند.
 
البته انتظار می‌رود به زودی دستگاه‌های دیگر به این لیست اضافه شوند و نباید نگران باشید. یادتان باشد سونی هنوز به صورت عمومی در این باره صحبتی نکرده و شاید مشغول کار روی محصولات دیگر خود است تا در نهایت تعداد کامل‌تری از دستگاه‌های این شرکت بتوانند بروزرسانی را دریافت کنند.
 
اگر یک بار این برزورسانی نصب شود، ریکاوری شما مانند دیگر دستگاه ها عمل خواهد کرد. این ریکاوری‌ها از رام‌ها مستقل بوده و امکان نصب سیستم عامل جدید و برزورسانی‌های بیشتر وجود دارد. این خبر می‌تواند برای دارندگان گوشی‌ها و تبلت‌های سونی خیلی خوشحال‌کننده باشد که تمایل دارند از نرم‌افزارهای سفارشی لذت ببرند. به زودی این فرایند ساده‌تر خواهد شد و توسعه‌دهندگان بیشتری از سخت‌افزار سونی پشتیبانی خواهند کرد.
 
نظر شما درباره این اقدام سونی چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.