تلفن همراه

گوشی

May 3, 2015
8:54 یکشنبه، 13ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69587

مشخصات فنی گوشی‌های ویندوز ۱۰ مایکروسافت فاش شد

حالا که کنفرانس بیلد مایکروسافت با تمام هیاهویی که برپا کرد به پایان رسیده، خیلی‌ها منتظرند ببینند بعد از انتشار ویندوز 10، ردموندی‌ها قصد دارند پرچمدار جدید خود در بازار گوشی‌های هوشمند را با چه شرایطی عرضه کنند. اطلاعات تازه‌ای درباره‌ی مشخصات فنی این دو مدل فاش شده است. با زومیت همراه باشید.
 
وب‌سایت UneashThePhones مدعی است اطلاعات تازه‌ای از یک منبع داخلی مایکروسافت به دست آورده که قرار است دو پرچمدار مایکروسافت با نام‌های Lumia Cityman و Lumia Talkman عرضه شوند. در حال حاضر نمی‌توان به هیچ روشی صحت این ادعا و مشخصات فنی آنها را تایید کرد ولی باید ببینیم این شایعات دقیقا چه می‌گویند.
 
به نظر می‌رسد لومیا سیتی‌من یک فبلت پرچمدار باشد که گفته می‌شود به یک نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن QHD یا 2560 در 1440 پیکسل، پردازنده 8 هسته‌ای کوالکام در کنار 3 گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز خواهد شد. با توجه به اینکه در حال حاضر تنها پردازنده‌های اسنپدراگون 810 و اسنپدراگون 615 کوالکام 8 هسته‌ای هستند و از طرف دیگر گوشی Cityman قرار است پرچمدار مایکروسافت باشد، استفاده از اسنپدراگون 810 محتمل‌تر به نظر می‌رسد. براساس شایعات دیگر این دستگاه به 32 گیگابایت حافظه داخلی یکپارچه، شیار کارت حافظه، سنسور دوربین 20 مگاپیکسلی در پشت، دوربین سلفی 5 مگاپیکسل و یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی قابل تعویض مجهز می‌شود.
 
به نظر می‌رسد مدل تاک‌من با مشخصات نسبتا مشابه در اندازه کوچکتر معرفی شود. این شایعات مدعی شده‌اند لومیا تاک‌من با نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن QHD یا 2560 در 1440 پیکسل، پردازنده 6 هسته‌ای کوالکام و 3 گیگابایت رم معرفی خواهد شد که به نظر می‌رسد پردازنده آن مشابه گوشی G4 ال‌جی اسنپدراگون 808 باشد. در قسمت دوربین نباید نسبت به مدل سیتی‌من تفاوتی وجود داشته باشد. البته گفته می‌شود که باتری گوشی Lumia Talkman یک نمونه 3000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. این منبع ناشناس همچنین اعلام کرده است که مایکروسافت درصدد است مدل تاک‌من باریک‌تر از لومیا 930 باشد که با توجه به ضخامت 9.8 میلی‌متری لومیا 930، رسیدن به ضخامت کمتر نباید کار دشواری باشد.
 
احتمالا پرچمداران مایکروسافت بعد عرضه نهایی ویندوز 10 نسخه موبایل معرفی شوند. یعنی حتی اگر این شایعات درست باشد، نباید انتظار خرید مدل‌های سیتی‌من و تاک‌من را تا چند ماه دیگر داشته باشید. باز هم باید تاکید کنیم که این مشخصات تنها در حد شایعاتی هستند که امیدواریم صحت داشته باشند.
 
نظر شما درباره پرچمداران اتی مایکروسافت چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.