تحلیل بازار

تلفن همراه

May 6, 2015
11:35 چهارشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69693

گزارش دستاوردهای اچ تی سی در سه ماهه نخست سال 2015

شرکت اچ‌تی‌سی، پیشرو جهانی در عرصه طراحی و نوآوری تلفن همراه، امروز ترازنامه مالی خود در سه ماهه اول سال مالی منتهی به 31 مارس 2015  را اعلام کرد. ارقام و اعداد قابل توجه:
درآمد سه ماهه ۴۱.۵ میلیارد دلار،  25% رشد نسبت به سال گذشته   
حاشیه سود خالص سه ماهه پس از کسر مالیات ۰.۳۶میلیارد دلار، معادل ۰.۴۳ دلار به ازای هر سهم
حاشیه سود ناخالص  نوزده و هفت دهم درصد و حاشیه سود عملیاتی پنج صدم درصد
اچ‌تی‌سی در حالی وارد دوره پرسود دیگری برای سه ماهه نخست 2015 شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل با افزایش 25 درصدی درآمد یعنی ۴۱.۵ دلار، روبرو بوده است. سود به ازای هر سم نیز شاهد جهش نسبت به سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ بوده و به ۰.۴۳ دلار به ازای هر سهم رسیده است
سبد محصولات مختلف و متنوع برای بازارهای مختلف و فعالیت های بازاریابی هدفمند اچ‌تی‌سی را قادر ساخت تا به رشد خود در سه ماهه اول سال 2015 ادامه داده و قلمرو بازار محصولات خود را گسترش دهد. ایالات متحده شاهد قوی ترین رشد محصولات اچ‌تی‌سی از سال 2011 بوده، در حالیکه بازارهای اروپا و خاورمیانه شاهد شتاب مستمر خانواده پرچمدار  اچ‌تی‌سی وان و خانواده اچ‌تی‌سی دیزایر بودهاند. از برجسته ترین دستاوردها در آسیا میتوان به بدست آوردن سهم بازار در تایوان با نفوذ عالی در بخش گوشی های میان قیمت، در کنار شتاب مستمر در بخش گوشی های رده بالا و همچنین رسیدن به موفقیت در بازار هدف در هند اشاره کرد.
گوشی پرچمدار اچ‌تی‌سی، HTC One M9، در کنگره جهانی موبایل رونمایی و با تحسین فراوان و حمایت توزیع کننده ها روبرو شد، در حالیکه HTC One M9+ با صفحه نمایشی بزرگتر پا به بازارهای نوظهور معینی در اوایل آوریل گذاشت. همچنین، کنگره جهانی موبایل برای اچ‌تی‌سی محلی بود که با اولین ردیاب سلامت اندام بسیار کارآمد خود، HTC Grip™ ، شاهد اولین تاخت و تاز خود به سمت بازار سلامت و تناسب اندام باشد، و این نخستین محصول از همکاری ما با Under Armour ،برند پیشتاز ورزشی، با هدف قدرتمندسازی ورزشکاران و ارائه یک شیوه زندگی سالم بود. بعلاوه، اچ‌تی‌سی همکاری خود با Valve در توسعه پیشرفته ترین و همه جانبه ترین پلت فرم واقعیت مجازی، HTC Vive™، را اعلام کرد که با استقبال بی‌نظیری در نمایشگاه روبرو شد و جوایز و افتخارات زیادی را از آن خود کرد. Grip و Vive نماینده گامهای بعدی اچ‌تی‌سی در ایجاد تنوع در فضای سبک زندگی متصل محسوب میشوند، استراتژی ای که اهرم نقاط قوت اچ‌تی‌سی در یکپارچه سازی طراحی بی نقص و تکنولوژی به منظور فراهم کردن دسترسی مشتریان اچ‌تی‌سی به حوزه محصولات جدید و مسیر درآمدی تازه به حساب میآید.
برای به رسمیت شناختن اهمیت استراتژیک دستگاههای هوشمند متصل در آینده اچ‌تی‌سی، هیأت مدیره اچ‌تی‌سی تصمیم گرفت تا در مدیریت شرکت تا پایان سه ماهه اول 2015 تغییراتی ایجاد کند و در این راستا Cher Wang، رئیس هیأت مدیره و یکی از مؤسسان اچ‌تی‌سی  را به سمت مدیر عامل اجرایی منسوب کرد. Peter Chou به عنوان مدیر آزمایشگاههای آینده اچ‌تی‌سی منسوب شد. اقدامی که وی را قادر میسازد تا بر حوزههای محصولات جدید تمرکز نماید که به ایجاد شریانهای درآمد تازه و نفوذ برند وسیعتری به منظور پیشرفت اچ‌تی‌سی کمک خواهد کرد.
Cher Wang، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل اجرایی اچ‌تی‌سی، در این زمینه گفت: « ما در ماههای اخیر به تلاش خود برای بهبود و پیشرفت محصولاتمان ادامه دادهایم و دستاوردهای ما در سه ماهه اول 2015 نشانگر تلاش سخت ما در تحکیم فرآیندها و عملیات ما، با افزایش تمرکز اصلی ما بر طراحی و تکنولوژی منحصر به فرد ما برای سبک زندگی موبایل است؛ مهم تر اینکه ما برای توسعه ارائه محصولاتمان به دستگاههای هوشمند متصل در حوزههایی نظیر تناسب اندام و سرگرمی قدم برداشته ایم. اکنون که اچ‌تی‌سی در بازار تلفنهای هوشمند یکه تاز شده است، بسیار مهم است که ما سبک زندگی زندگی متصل را از طریق جستجوی تعالی و  تعامل با شرکای استراتژیکمان به منظور ارائه بهترین و نوآورانه ترین محصولات به بازار پیش ببریم.»
اچ‌تی‌سی جوایز بسیاری را در سه ماهه اول 2015 از آن خود کرد، بویژه در کنگره جهانی موبایل که در آن هر سه محصول ارائه شده هم در بازار و هم در رسانهها با اقبال بسیاری مواجه شدند. اچ‌تی‌سی وان M9 جایزه منتخاب سردبیر و جایزه top rating stamp را از نشریات بیشماری در سراسر جهان دریافت کرد، و در میان محصولات یا تلفنهای هوشمند در کنگره جهانی موبایل در سال 2015 بهترین جایگاه را طبق آرا Yahoo Tech، PC Mag، Endgadget و Pocket Lint از آن خود نمود.HTC Grip جایزه Best Fitness Wearable را هم از Chip Chick و هم از TechnoBuffalo دریافت کرد و HTC Vive جوایز “Best in Show” بسیاری را از TechRadar، Gizmodo، Digital Trends، Mashable، Tom’s Guide و Ubergizmo برد.
چشم انداز دومین سه ماه 2015
دورنمای اچ تی سی در سه ماهه دوم به شرح زیر است
پیش بینی میشود که در آمد اچ تی سی در سه ماه دوم بین ۴۶ میلیارد دلار تا ۵۱ میلیارد دلار باشد.
حاشیه سود ناخالص بین ٪23 تا ٪23.5 تخمین زده میشود.
پیش بینی میشود EPS در حدود۰.۰۶ تا ۰.۳۴ باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.