امنیت

فناوری اطلاعات

May 6, 2015
12:12 چهارشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69694

پنجمین دوره مسابقه‌ی بین‌المللی امنیت سایبری ASIS

برای سومین سال متوالی مسابقات بین‌المللی امنیت سایبری ASIS برگزار می‌شود.

امنیت سایبری و روش‌های مقابله با حملات سایبری را باید در بین نفوذگران جست‌و‌جو کرد. مسابقات امنیت سایبری این فرصت را فراهم می‌کند که با جدید‌ترین ترفندهای نفوذگران و روش های برخورد با این مخاطرات امنیتی آشنا شد. تیم ASIS از سه سال پیش با برگزاری اولین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی امنیت سایبری یا CTF تلاش کرد گستره‌ی فعالان امنیت سایبری را افزایش دهد و این فرصت را برای عموم فراهم نماید تا دانش امنیت سایبری خود را به چالش بکشند.

این مسابقات هر سال در دو مرحله‌ی مقدماتی و اصلی برگزار می‌شود. مسابقات مقدماتی سال ۱۳۹۴ از ۱۹ اردی‌بهشت ماه الی ۲۱ اردی‌بهشت از ساعت ۱۰ صبح به مدت ۴۸ ساعت به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود. شرکت در این مسابقه برای عموم علاقه‌مندان و فعالان حوزه‌ی امنیت فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات آزاد است.

محورهای مسابقه‌ی امنیت سایبری غالباً مربوط به نفوذ و شکستن سازوکارهای امنیتی است که به صورت عمومی استفاده می‌شود. در این مسابقات دسته‌های مختلفی از چالش‌ها را می‌توان یافت:

دانش عمومی امنیت: آیا با مفاهیم امنیت اطلاعات و امنیت سایبری به اندازه‌ی کافی آشنا هستید؟ می دانید توجه نفوذگران در حال حاضر متوجه کدام بخش‌های امنیت سایبری است؟
مهندسی معکوس: در صورت مواجهه با بدافزار یا قطعه‌ی مشکوک نرم‌افزاری قادر به بررسی و تحلیل آن هستید؟ رفتار این نرم‌افزار را چگونه بررسی می‌کنید؟ تحلیل ایستا و پویای بدافزار تا چه حد اطلاعات استخراج می‌کند؟
امنیت وب: تا چه میزان با روش‌ها و سازوکارهای نوین جلوگیری از نفوذ برای خدمات برخط و وب‌گاه‌ها آشنایی دارید؟ آیا این سازوکارها به حد کافی امن هستند؟ نفوذگران از چه روش‌هایی برای نفوذ به وب استفاده می‌کنند؟
رمزنگاری: با الگوریتم‌های نوین رمزنگاری و روش‌های نفوذ به آن‌ها آشنایی دارید؟ دغدغه اصلی شرکت‌های امنیتی در مورد رمزنگاری را می‌شناسید؟
سوء‌استفاده از آسیب‌پذیری‌ها:  اگر یک سامانه‌ی قدیمی با تعداد زیادی آسیب‌پذیری در اختیار داشته باشید چه می‌کنید؟ خطرات به تعویق انداختن به‌روز‌رسانی‌ها را می‌دانید؟ اگر شما یک نفوذگر باشید با سامانه‌ی آسیب‌پذیر چه می‌کنید؟
جرم‌شناسی رایانه‌ای: تصور کنید در سازمان شما یک حمله‌ی سایبری رخ داده است، از چه روش‌هایی برای ره‌گیری فعالیت‌های مجرمان سایبری استفاده می‌کنید؟

در مسابقات امنیت سایبری دانش شما در حوزه‌های یادشده به چالش کشیده می‌شود، علاوه بر افزایش توانمندی خود می‌توانید با روش‌هایی که نفوذگران در مواجهه با سامانه‌ها به کار می‌گیرند آشنا شوید و با آمادگی بیش‌تری سامانه‌های دفاعی خود را تقویت کنید.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام به اینجا مراجعه کنند و اطلاعات بیش‌تر از مسابقه و سوالات مراحل قبل را از اینجا مطالعه کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.