سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 6, 2015
21:34 چهارشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69738

مدیر سابق HP کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008، مشاور جان مک کین کاندیدای جمهوری خواهان و رقیب اصلی باراک اوباما بود.
مدیر عامل سابق شرکت معروف "اچ پی" اعلام کرد برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاندیدا می شود.
 
خانم "کارلی فیورینا" عضو  حزب جمهوری خواه است.
فیورینا  60 ساله و متولد تگزاس در توئیتر نوشت: برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می شوم.
 
او در ابتدا باید در انتخابات دورن حزبی شرکت کند و در صورت شکست رقبای جمهوری خواه می تواند به عنوان کاندیدای واحد حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند.

کارلی فیورینا بین سال های 1999 تا 2005 به عنوان مدیرعامل اچ پی فعالیت می کرد اما به دلیل کاهش شدید ارزش سهام این شرکت مجبور به استعفا شد.

شرکت "هیولت پاکارد" (Hewlett-Packard ) معروف به HP یکی از مهمترین شرکت های فناوری اطلاعات جهان است که دفتر مرکزی آن در دره سیلیکون ایالت کالیفرنیای آمریکاست.
تولید انواع کامپیوتر، چاپگر و تجهیزات و نرم افزارهای کامپیوتری مهمترین فعالیت اچ پی است.

شرکت اچ پی در سال 2013 میلادی، 112.3 میلیارد دلار درآمد، 5.2 میلیارد دلار سود خالص، 105.7 میلیارد دلار دارایی و 310 هزار نفر کارمند داشت.

فیورینا قبل از این تلاش کرد از طریق شرکت در انتخابات مجلس سنا بتواند راهی کنگره شود ولی در این انتخابات ناکام ماند.

وی همچنین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008، مشاور جان مک کین کاندیدای جمهوری خواهان و رقیب اصلی باراک اوباما بود.


            

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 برگزار می شود.

او تنها زن حاضر در جمع کاندیداهای حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری است. تاکنون تعداد زیادی از اعضای ارشد حزب جمهوری خواه برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده اند.

به نظر می رسد حزب جمهوریخواه شاهد رقابت شدید درون گروهی برای انتخاب کاندیدای نهایی حزب برای انتخابات ریاست جمهوری باشد.

پیش بینی می شود در هفته های آینده "جب بوش" برادر کوچک جرج دبلیو بوش رئیس ایالات متحده  ( از سال 2001 تا 2009 )  و پسر جرج هربرت بوش رئیس ایالات متحده در سال های 1989 تا 1993 است.

نظرسنجی ها نشان می دهد در میان جمهوری خواهان، جب بوش از شانس بیشتری برای ورود به رقابت نهایی به نمایندگی از این حزب را دارد.

از حزب دموکرات ها هم تاکنون تنها هیلاری کلینتون اعلام کاندیداتوری کرده است.
هیلاری  وزیر خارجه پیشین و همسر بیل کلینتون رئیس سابق ایالات متحده آمریکاست.

به نظر می رسد رقابت نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 میان جب بوش از جمهوری خواهان و هیلاری کلینتون از دموکرات باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.