رگولاتوری

May 7, 2015
15:48 پنجشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69763

جهانگیری: با لغو تحریم‌ها، شرکت‌های خارجی به سمت ایران هجوم خواهند آورد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی، یکی از انتظارات از این ستاد را تبیین خط مشی برای تعاملات و ارتباطات اقتصادی در دوران پس از تحریم عنوان کرد و گفت: «با توجه به تحلیل‌های کارشناسی موجود مبنی بر گسترش جریان اقتصاد جهانی در حوزه کشورهای آسیایی، باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ترسیم راهبردی مناسب در روابط اقتصادی خارجی خود انجام دهیم». او افزود: «البته هم‌اکنون نیز بیشتر صادرات و واردات و تعاملات بازرگانی ایران با کشورهای آسیایی انجام می‌شود و به دلیل برخی تعاملات سیاسی، این کشورها تاکنون رابطه نزدیک‌تری با جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند». معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر لزوم فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم برای توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی با کشورهای آسیایی تأکید کرد و افزود: «درحال‌حاضر برخی کشورها نظیر روسیه آمادگی گسترش همکاری‌های بازرگانی با ایران را دارند اما به‌دلیل فراهم‌نبودن برخی زیرساخت‌های داخلی، دستیابی به اهداف موردنظر در این زمینه هنوز محقق نشده که لازم است با تبیین شرایط برای دستگاه‌های اجرائی مرتبط، زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه این روابط را فراهم کنیم».
معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: «لازم است ستاد، بررسی‌های دقیقی نسبت به راهبردهای بلندمدت اقتصادی کشور انجام دهد و نتایج را به دولت اعلام کند تا جهت‌گیری‌های لازم درخصوص سیاست‌های مرتبط با روابط اقتصاد خارجی در دستگاه‌های اجرائی ذی‌ربط ایجاد شود».
او افزود: «در صورتی که تحریم‌ها برداشته شوند، شرکت‌های خارجی به سمت ایران هجوم خواهند آورد که قطعا شرکت‌های اروپایی فراوانی نیز در میان آنها وجود خواهند داشت و ایجاب می‌کند از هم‌اکنون با توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا ایران به محلی برای واردات کالاهای مصرفی آنها تبدیل نشود بلکه این شرکت‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری و تولید در ایران اقدام کنند».
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.