سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 7, 2015
20:12 پنجشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69789

مایکروسافت نسخه پیش‌نمایش آفیس ۲۰۱۶ را عرضه کرد

شرکت مایکروسافت از عرضه نسخه پیش‌‏نمایش آفیس ۲۰۱۶ خبر داده است.
نسخه پیش‏‌نمایش آفیس ۲۰۱۶ را به صورت عمومی منتشر کرده است. مایکروسافت در نسخه جدید آفیس بیش از هر چیز بر قابلیت‏‌های ذخیرش ابری و کار جمعی تاکید کرده است. مایکروسافت برخی از قابلیت‌‏های ویژه‏ای را که تا پیش از این بر روی نسخه‌‏های ابری و تحت وب آفیس در دسترس بود، بر روی نسخه دسکتاپی آفیس ۲۰۱۶ عرضه کرده است که از جمله آنها می‌‏توان به قابلیت «همکاری همزمان» (Real-time Collabartion) اشاره کرد. این قابلیت زمانی مفید است که مثلاً چند کاربر هم‌زمان بر روی یک نسخه متنی Word کار می‌‏کنند. کاربران در چنین مواقعی به کمک این قابلیت می‏‌توانند ویرایش‌‏ها و آنچه را دیگر همکارانشان تایپ می‏‌کنند، به صورت زنده و هم‌زمان رویت کنند.
مایکروسافت به نرم‌‏افزار اکسل نیز قابلیت‏‌های تحلیلی ویژه‌‏ای افزوده است. اشتراک آسان محتواهای اکسل از طریق پلت‏فرم تحلیلی هوشمندی تجاری Power BI، الگوسازی از داده‏‌ها، استنتاج شهودی و خودکار روابط موجود در داده‏ها، قالب‏‌های جدید چارت‏‌ها و نمودارها و غیره از جمله این ویژگی‏‌ها است.
قابلیت‏‌های امنیتی نیز از دیگر ویژگی‏‌هایی است که مایکروسافت به نسخه جدید محصول خود افزوده است. قابلیت احراز هویت چند عاملی و مدیریت حقوق اطلاعات از جمله این ویژگی‏‌های امنیتی است.
شرکت مایکروسافت قرار است نسخه اصلی آفیس ۲۰۱۶ را در پاییز سال جاری روانه بازار کند.
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.