اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 8, 2015
12:33 جمعه، 18ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69821

گوگل برروی موبایل زوم کرد

گرایش فناوری به سمت گوشی‌های هوشمند موتور جست‌وجوگر گوگل را به یک نقطه عطف رسانده است.
 
در حال حاضر در آمریکا و دیگر نقاط جهان تعداد جست‌وجوها در گوگل از گوشی‌های موبایل نسبت به کامپیوترهای شخصی بیشتر است.
 
این نقطه عطف بیانگر این موضوع است که رفتار کاربران آنلاین از سال 2007 به شکل قابل توجهی تغییر کرده است.
 
شرکت اپل در سال 2007 اولین آیفون خود را روانه بازار کرد که به موج ارائه‌ گوشیهای مشابه منجر شد که گشت‌زنی کاربران در اینترنت را بسیار آسان‌تر کرده است.
 
این تحول باعث شده سازندگان رایانه‌های شخصی و دیگر شرکت‌های فناوری نظیر مایکروسافت که تجارت آنها به فروش رایانه‌های دسک‌تاپی و لپ‌تاپ وابسته است به نگرانی بیفتند.
 
گوگل توانسته بهتر از بیشتر شرکت‌ها خود را با این موضوع سازگار کند که بخشی از آن به دلیل این است که موتور جست‌وجوگر و دیگر سرویس‌های این شرکت با سیستم عامل محبوب اندروید سازگار هستند.
 
متوسط قیمت تبلیغات گوگل طی 3.5 سال گذشته کاهش یافته که بخشی از آن به دلیل این است که بازار‌یابها تاکنون به پرداخت پول برای پیامهای تجاری که در نمایشگر‌های کوچک موبایل نمایش داده می‌شوند، تمایلی نداشته اند.
 
این شرکت البته می‌گوید قیمت تبلیغات موبایلی به تدریج رو به افزایش است و بعد از این نیز افزایش خواهد یافت چرا که بازاریابها ارزش ارتباط با کاربران در لحظات مناسب نظیر زمانی که یک به دنبال مکانی برای غذا خوردن یا مقایسه محصولات در یک گوشی موبایل (هنگامیکه که در یک فروشگاه ایستاده) متوجه شده‌اند.
 
جری دیسکلر – نایب رییس گوگل و مسوول سرویس‌ تبلیغات این شرکت – می‌گوید: آینده موبایل فرا رسیده است.
 
علاوه بر آمریکا، درخواست جست‌وجو در گوگل از طریق گوشیهای همراه در 9 کشور دیگر نیز از رایانه های شخصی در حال پیشی‌گرفتن است. ژاپن تنها مورد بین این 9 کشور است که گوگل از آن نام برده است.
 
این شرکت توضیح نداد که چه تعداد درخواست جست‌وجوی موبایلی دریافت می‌کند.
 
گوگل ماهانه بیش از 100 میلیارد درخواست جست‌وجو (با احتساب جست‌وجوها از رایانه‌های شخصی) از سراسر جهان دریافت می‌کند.
 
در راستای گرایش کاربران به جست‌وجو در گوگل از تلفنهای همراه، این شرکت ماه گذشته سیستم جست‌وجوی خود را به نفع وب‌سایت‌هایی که در گوشیهای همراه راحت‌تر باز می‌شوند تغییر داد.
 
این تغییر میلیونها وب‌سایت را ترغیب کرده که برای عملکرد بهتر در گوشی‌های هوشمند و اجتناب از جا افتادن از نتایج جست‌وجوی گوگل، تغییراتی را در خود ایجاد کنند.
 
گوگل همچنین قالب‌هایی را برای تبلیغات ارائه کرده که روی گوشیهای همراه بهتر کار می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.