اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

رگولاتوری

May 9, 2015
12:25 شنبه، 19ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69863

اجبار Verizon برای تغییر سرعت دسترسی کاربران به اینترنت

این ایده که مراکز ارایه دهنده خدمات اینترنتی به مشترکان خود دروغ می‌گویند تا آنها را مجبور کنند با پرداخت هزینه‌های بیشتر پهنای باند بالاتری در اختیار بگیرند و از سرعت بیشتر برخوردار شوند یک سیاست اشتباه است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت‌هایی که این اشتباه را انجام می‌دهند، در زمینه جلب توجه هرچه بیشتر کاربران و ارتباط نزدیک‌تر با مقامات قانون‌گذار خود را بدنام می‌کنند و در بیشتر مواقع به اهدافشان نمی‌رسند. به عنوان مثال، بسیاری از مراکز عرضه کننده خدمات اینترنتی(ISP) در آمریکا مشترکان خود را مجبور کرده‌اند تا برای در اختیار گرفتن خدمات مشابه Wi-Fi در منازل خود پول بیشتری پرداخت کنند. در بسیاری از مواقع هم دیده شده است که کاربران ضمن استفاده از تجهیزات شخصی برای در اختیار گرفتن خدمات Wi-Fi، هزینه بیشتر پرداخت می‌کنند.

اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که شرکت مخابراتی Verizon که اعتبار و محبوبیت فراوانی بین کاربران آمریکایی دارد، دست به اقدام مشابه زده است.

این شرکت مخابراتی طی روزهای اخیر تلاش کرده است مشترکان خود را متقاعد کند تا به جای استفاده از خدمات اینترنتی با سرعت 50 مگابیت در ثانیه، سرویس 75 مگابیتی را در اختیار بگیرند تا از این طریق بتوانند تصاویر سرویس Netflix را با کیفیت بالاتر تماشا کنند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که Verizon یکی از قابل اعتمادترین ارایه دهندگان خدمات اینترنتی در آمریکا محسوب می‌شود و با اصرارهای خود برای مجاب کردن مشترکان به تغییر سرویس اینترنتی، کاربران خود را ناراضی کرده است.

«دان رایبرن» از مشترکان اینترنتی شرکت Verizon در این خصوص گفت: «هفته گذشته با شرکت Verizon تماس گرفتم تا قرارداد خود برای استفاده از سرویس اینترنتی دوساله FiOS Triple Play را تمدید کنم. من در این سرویس با سرعت 50 مگابیت در ثانیه به اینترنت متصل می‌شوم. پس از این اتفاق سه مسؤول این شرکت به صورت تماس تلفنی و یک نفر هم به صورت گفت‌وگوی اینترنتی با من صحبت کرد تا سرویس خود با به نسل جدید با سرعت 75 مگابیت در ثانیه تغییر دهم و از این طریق بتوانم تصاویر Netflix را تماشا کنم. برای این کار مجبور شدم هزینه بیشتری به شرکت مخابراتی بپردازم».

این کاربر یکی از چند میلیون نفری است که طی چند هفته اخیر با اصرار زیاد شرکت Verizon مواجه شده است تا سرویس اینترنتی خود را تغییر دهد و به اجبار سرعت بالاتر با هزینه بیشتر را دریافت کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.