تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

May 11, 2015
11:50 دوشنبه، 21ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69896

برتری اپل در بازار ساعت‌های هوشمند

اپل با عرضه ساعت هوشمند خود فعلا در بازار نوظهور این محصول رتبه اول را در اختیار دارد و انتظار می رود تا یکی دو سال آینده نیز این برتری را حفظ کند.
 
بررسی های موسسه تحقیقاتی IHS Technology نشان می دهد که بازار ساعت‌های هوشمند به سرعت رشد کرده و تعداد این ساعت ها در بازار از 3.6 میلیون واحد در سال 2014 به 101 میلیون واحد در سال 2020 افزایش می یابد.
 
اپل با عرضه 19 میلیون ساعت در سال جاری میلادی 56 درصد از این بازار را از آن خود خواهد کرد. اما این سهم تا سال 2020 به 38 درصد سقوط خواهد کرد. زیرا شرکت های سازنده ساعت های آندرویدی به تدریج سهم خود را از این بازار پیدا خواهند کرد.
 
نتایج این مطالعه حاکیست اپل تا سال 2020 بزرگترین تولیدکننده ساعت های هوشمند باقی خواهد ماند. در این سال از هر 20 کاربر گوشی های هوشمند یکی از ساعت های هوشمند هم استفاده خواهد کرد. این رقم در سال 2014 یک نفر به ازای هر 500 نفر بوده است.
 
IHS Technology احتمال داده که بعد از چند سال ممکن است ساعت های هوشمند هم به سرنوشت عینک هوشمند گوگل دچار شوند و کم کم منسوخ گردند. مگر اینکه سرمایه گذاری های گسترده ای در این زمینه به عمل آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.