تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 11, 2015
22:07 دوشنبه، 21ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69927

دکتر یونس شکرخواه در دهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک مطرح می‌کند: نقش روابط‌عمومی الکترونیک در تحقق 11 خط عمل جامعه اطلاعاتی

دکتر یونس شکرخواه در دهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، به بررسی نقش روابط‌عمومی در تحقق 11 خط عمل جامعه اطلاعاتی می‌پردازد.
عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقاله خود نقش روابط‌عمومی‌ها را در تحقق خطوط یازده‌گانه برنامه عمل جامعه اطلاعاتی که حاصل تجارب حضور وی در سلسله نشست‌های رویداد سطح بالای وسیس+10 در ژنو است، بررسی خواهد کرد.
شکرخواه در سال 2014 در چارمین نشست فیزیکی رویداد سطح بالای وسیس+10 در مقر اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد (ITU)، پنجمین نشست فیزیکی رویداد در مقر سازمان بین‌المللی مالکیت معنوی (WIPO) و نشست نهایی‌سازی اسناد، به عنوان عضو هیأت وسیس ایران حضور داشته است.
گفتنی است نخستین اجلاس سران جهان درباره جامعه اطلاعاتی از 10 تا 12 دسامبر 2003 در ژنو  تشکیل شد که در پایان اجلاس، دو سند تحت عنوان «اعلامیه اصول، ایجاد و ساخت جامعه‌اطلاعاتی: چالش‌جهانی هزاره جدید» (67 ماده) و سند «طرح اقدام» (29 ماده) منتشر کرد.
دومین اجلاس سران جهان درباره جامعه اطلاعاتی نیز از 16 تا 18 نوامبر 2005 در تونس تشکیل شد و مجدداً دو سند دیگر تحت عنوان سند تعهد تونس با 40 ماده و سند دستور جلسه تونس برای جامعه اطلاعاتی با 122 ماده منتشر ساخت.
سند طرح اقدام ژنو (2003) و سند دستور جلسه تونس برای جامعه اطلاعاتی (2005) هر کدام بخشی تحت عنوان یازده خط عمل  (11 Action lines) جامعه اطلاعاتی داشتند.
سپس روند دیگری آغاز شد که عملاً می‌توان سر منشاء آن را جولای 2013 دانست که به تدریج به نشست‌های «رویداد سطح بالای وسیس +10» (The WSIS+10 High-Level Event) موسوم شد و شش مرحله را در ژنو طی کرد. در پایان نشست‌های وسیس +10، چهار سند مصوب سران جهان در سال‌های 2003 و 2005 در جلسات کارشناسی تیم‌های تخصصی کشورهای شرکت‌کننده، ادغام و به دو سند تازه تبدیل شد:
1- «بیانیه وسیس+10» درباره اجرای نتایج وسیس (با سه بخش مقدمه، مرور اجرای خطوط عمل، چالش‌های حین اجرای خطوط عمل و چالش‌های تازه ظهور)
2- «بینش وسیس+10» برای وسیس فراسوی 2015 (با سه بخش: مقدمه، عرصه‌های دارای اولویت که باید برای اجرای وسیس فراسوی 2015 در نظر گرفته شود، خطوط عمل).
در این مراحل ششگانه نیز 11 خط عمل جامعه اطلاعاتی تعقیب و تصویب شد.
دهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک 27 اردیبهشت‌ماه سال جاری با موضوع «حکمرانی الکترونیک؛ روابط‌عمومی الکترونیک» در تهران برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.