باندپهن

باندپهن ثابت

May 11, 2015
22:45 دوشنبه، 21ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69941

احتمال افزایش نرخ تلفن ثابت تا پایان هفته

احتمال رونمایی از تعرفه‌های جدید ثابت یا به‌عبارتی گران شدن هزینه ارتباطات تلفنی تا پایان هفته جاری قوت گرفت.
مخابرات همواره معتقد بوده و هست که ایران پایین‌ترین تعرفه را در بخش تلفن ثابت به‌نسبت تمامی کشورهای دنیا دارد و از این جهت مسئولان باید به فکر راه چاره‌ای برای بیرون رفتن از این وضعیت جهت توسعه هرچه بیشتر در نقاط کمتر توسعه یافته باشند.
با توجه به اینکه چنین دیدگاهی سال‌هاست در مخابرات حاکم شده اما با این حال طرح‌های اجباری نظیر همکدسازی تلفن‌های ثابت نیز به آن ابلاغ شد که در نتیجه بر هزینه‌ها و کاهش درآمدزایی آن افزود. با این حال دولت سال گذشته تغییری در رنج آبونمان برای نقاط همکد شده ایجاد کرد اما ظاهراً باز هم جوابگوی کاهش درآمدهای این شرکت نبوده است تا جایی که وزیر ارتباطات به‌صورت شفاهی مژده افزایش تعرفه‌های تلفن را به مخابراتی‌ها داد.
مسئولان مخابرات که معتقدند هزینه هر خط تلفن ثابت به سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی آن، یک به 10 است با چراغ سبز وزیر ارتباطات، پیشنهادات خود برای افزایش تعرفه تلفن ثابت را به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه دادند و منتظر جمع‌بندی این کمیسیون هستند.
کاظم ابراهیمی صدرآبادی مدیر عامل سابق مخابرات که روز گذشته از سمت خود کنار رفت درباره ارقام پیشنهادی برای افزایش تعرفه‌ها به خبرنگار تسنیم گفت: در ارتباط با ارقام اجازه دهید چیزی نگویم زیرا پیشنهادات ما که مربوط به بندهای مختلف ارتباطی می‌شود، جمعی از پیشنهادات را در بر می‌گیرد.
وی عنوان کرد: اما همین بس که بسیار خوشبین هستیم و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده تعرفه جدید از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شود.
او خاطرنشان کرد: شرکت‌های مخابراتی در بخش ثابت دچار زیان سختی شدند و احتمال اینکه از فعالیت موجود باز ایستند، بسیار زیاد است.
ابراهیمی در ارتباط با اینکه پیش از این گفته شده بود، تعرفه‌های جدید مخابرات در زمان گردهمایی سهامداران در قالب مجمع صاحبان سهام ارائه می‌شود، نیز گفت: اگر این‌گونه باشد، مجمع صاحبان سهام مخابرات ایران دهه سوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.