اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 12, 2015
8:24 سه شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69950

تعطیلی نقشه ساز گوگل بعد از هک شدن

بعد از چند حمله هرزنامه ای و دستکاری نامناسب نقشه های گوگل، این شرکت تصمیم گرفت به طور موقت ابزار ویرایش نقشه های خود موسوم به Map Maker را از دسترس خارج کند.
 
این ابزار به کاربرانی که در کشورهای مختلف به سرمی برند امکان می دهد تا جزئیات مورد نظرشان را به نقشه های موجود اضافه کنند. ابزار مذکور به خصوص در نقاطی که اطلاعات زیادی در مورد نقشه‌های انها در دسترس نیست کارساز بوده است.
از جمله اطلاعات متنوعی که تاکنون بدین طریق به این نقشه ها اضافه شده می توان به جاده ها و پارک ها و … اشاره کرد. اما در آخرین ویرایش جنجالی این نقشه ها یک هکر آیکون دو سیستم عامل آندروید گوگل و iOS اپل را به نقشه اضافه کرده و آیکون آندروید را در حال ادرار کردن بر روی آیکون iOS اپل نشان داد که این امر جنجال گسترده ای به راه انداخت و مسئولان گوگل را مجبور به عذرخواهی کرد.
 
چندی قبل کاربر دیگری هم شغلی به نام ادوارد اسنودن – اشاره به افشاگر جاسوسی های سایبری کاخ سفید – را دقیقا بر روی محل کاخ سفید در نقشه گوگل اضافه نموده بود. گوگل در ماه آوریل اعلام کرده بود که در تلاش برای ارتقای سیستم شناسایی هرزنامه خود برای برنامه Map Maker است، اما ظاهرا این تلاش ها کافی نبوده است.
 
درحال حاضر ویرایش های کاربران در نقشه گوگل به طور آنی اعمال نشده و باید توسط دیگر کاربران بررسی و تایید شود. اما به نظر می رسد این روند نمی تواند با توجه به گستردگی تعداد کاربران خدمات نقشه گوگل در 200 کشور جهان برای مدت زیادی ادامه یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.