اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 12, 2015
8:44 سه شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69953

کابل های زیردریایی تازه دیتاسنترهای آمریکا، اروپا و آسیا را متصل می کند

مایکروسافت قصد دارد با سرمایه گذاری در کابل های زیردریایی جدید اتصال دیتاسنترهای متعددی را در آمریکا، آسیا و اروپا به یکدیگر ممکن کند.
 
گسترش دامنه ارائه خدمات کلود از جمله اهداف اصلی این سرمایه گذاری اعلام شده است.
بر اساس برنامه اعلام شده این کابل های فیبرنوری از یکسو، از آمریکای شمالی تا بریتانیا و ایرلند امتداد یافته و از آن سو نیز  آمریکا و کانادا را به شرق آسیا و کشورهایی همچون ژاپن، کره و … متصل می کند. مایکروسافت به همین منظور قراردادی را با دو شرکت تولیدکننده فیبرنوری به نام های Hibernia و Aqua Comms منعقد کرده است.
 
علاوه بر این مایکروسافت با کنسرسیومی متشکل از شرکت های فناوری و مخابراتی چینی، کره ای، تایوانی و ژاپنی وارد مذاکره شده تا راه اندازی خطوط فیبر نوری در شرق آسیا نیز به خوبی صورت بگیرد.
 
مایکروسافت امیدوار است با اجرای نه ماهه این طرح شبکه فیبرنوری زیردریایی خود را تقویت کند تا استفاده خدمات کلود خود مانند آزور و Office 365 را افزایش دهد. ارتقای سرعت تبادل داده مهم ترین مزیت توسعه شبکه مذکور است که بر کارآیی خدمات کلود نیز می افزاید.
 
پیش از این گوگل و فیس بوک هم برای توسعه شبکه های فیبرنوری خود سرمایه گذاری کرده بودند تا بتوانند خدمات اختصاصیشان را با سرعت و کیفیت بیشتری ارائه نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.